Ettan kom, tvåan kom.....

Måndagens träning bedrev vi i OG-hallen och fick denna gången nöja oss med 75 minuters träningstid. Jag och kollega Gits bestämde genast att träningens ledord skulle vara effektivitet. Efter en kort uppvärmning och därefter REDIG kvadrattspel så delade vi in killarna i två grupper. Ena gruppen spelade, medan den andra gruppen körde en blandning av råstyrka, koordination, uthållighet och lite andra saker också. Grupperna varierade mellan att spela och pumpa på i "mördarhallen" När man kände att alla började få lite puls så var träningstiden plötsligt slut. Snabba 75 minuter!

Nere på Vickan igen och den dagliga debatten som brukar uppkomma i ett omklädningsrum, kom också. Vår ene målvakt i truppen, tillika ny för i år kände en stor ångest för att han inte hade skapat sig ett nytt smeknamn. Han tyckte att Ponta (som han vanligtvis brukar kallas) kändes lite omodernt, för att citera honom själv "Ponta...ehh, känns som årgång 2003", så han tog saken i egna händer och plötsligt hade vi fått ett nytt smeknamn att vänja oss vid- VÄLKOMMEN IN I GÄNGET PLURA. Ponta....eller Plura menar jag, är den ende som hitintillls har öppnat sig mest bland dem nya killarna som vi knytit till oss, dem andra börjar smått komma igång. Längst tid lär det nog ta för Gezim som vägrar släppa Kolaj om händerna (dem har hittat varandra dem).

En annan person som jag bara måste nämna är min förra kollega, nämligen "Kosta Jesus" själv, den jag talar om är givetvis Daniel Holm. Som alla vet så ska Danne styra över Blekinges stolthet (Karlskrona AIF) kommande år. I den första träningsmatchen (28 januari) kommer man möta allsvenska Mjällby AIF och bättre mjukstart/träningsmotstånd för en ny klubb som tränare kan man inte få. Redan tipsat Danne om att ytan mellan Tobias Grahn och El Kabir måste låsas, klara man det så kan Danne få en rolig start i KAIF och förhoppningsvis ett roligt och lyckosamt år. Blir det däremot 0-10 i baken så får nog den största koncentrationen ligga på spelandet i div 6 laget Flerohopps GoIF. Är dock övertygad om att Danne kommer att lösa sitt uppdrag i KAIF, han har ju verkligen värvat det staden Karlskorna och laget KAIF som mest behöver, nämligen en bosnier vid artistnamnet "Leo". Läser du detta Danne så lovar jag att innan veckan är slut, lösa problemet som du har med ditt trådlösa nätverk. Du var ju inte så förhoppningsfull till att jag kunde klara av det, ditt SMS igår lät ju inte så förtroendeingivande. Men jag ska motbevisa det!

Övrigt:

* Onsdagsträningen är inställt
* Har utvecklingssamtal på jobbet, med min chef (torsdag)
* Däckbyte!!!!
* Familjeansvar - mot fru och barn. Ibland kan jag bara glömma bort det!
* Utvärderingssamtal med Jalonen och kapten Evaldsson, antagligen Lördag eller Söndag.

Till sist:
"Så länge man inte ger upp har man inte förlorat"

/Festim 

Med risk för stavfel och meningsbyggnadsfel, orkar bara helt enkelt inte förhandsgranska min text!


Kommentarer
Postat av: MA

Karlskrona mot Mjällby 28:e, Mjällby mot Kristianstad den 29:e, känns som att det kan bli ett reservbetonat Mjällby ( i bägge matcherna).

2010-12-14 @ 19:44:48
URL: http://markku.bodabruk.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0