Bloggtorka!

Efter en tids bloggtorka så fick jag i eftermiddags upp lusten att delge er lite tankar och info, och detta kan jag göra via bloggen. "Känner att jag inte får ut det jag vill via media", så jag tar saken i egna händer och delger er mitt behov genom denna blogg ;)

Dagen började med lätt frukost då jag några timmar senare (kl 12:00) blev inbjuden till grillmat. Syrran och hennes snubbe stod för kalaset och det var mycket gott. Efter det kom "taxi" empo och plockade upp mig, för att sedan tillsammans med Gits, Berg, David sätta oss i Bergs "flygplan" för vidare avfärd mot Kalmar och matchen IFK Berga-Färjestaden. En match som slutade med bortaseger (1-2).

Efter det, vidare mot Nybro. Väl framme och ett "snusstopp" så intog vi konstgräset för att kolla på Pojkallsvenskan premiären mot Lyckeby GoIF. Ledning med 2-1 efter första som till slut blev 2-2 efter 90 minuter. En ok match från dem yngre.

Vi har ju hunnit spela 2 matcher i serien och har efter dessa 4 poäng. I premiären mot Berga (3-3) så var det delade känslor. Vi hade en gyllene chans att vinna, men vi kunde lika gärna ha kammat hem noll. Med andra ord helt ok. Den andra matchen spelade vi på bortaplan mot Oskarshamn, och här vann vi med 3-1.

Helt ok med 4 poäng än så länge, men vi som "jobbar" dagligen med detta är mer intresserade av prestationen än resultatet. Med prestation och strävan efter en ständig utvecklig, vet vi genererar i resultat. Vi var mycket nöjda med den första halvleken mot IFK Berga. Vi var mer nöjda med 95 minuterna mot Oskarshamn. Killarna visade upp en god inställning, moral och taktiskt kunnande på en och samma gång. Alltså en GOD prestation som gav oss 3 poäng.

"Viljan att ständigt prestera", skapar automatisk en inställning som innebär att man inte är nöjd. Bra kan bli bättre och bättre kan bli mycket bra.

Vi väljer att se det så!

Imorgon är det dags för bilagan att premiärspela, borta mot Färjestaden. Just utvecklingsserien är ett PERFEKT forum för "viljan att ständigt prestera". En fantastisk möjlighet som ger matchspel, med största syfte att utvecklas.

Imorgon börjar en ny vecka, med nytt fokus och nya möjligheter.

Festim


Kommentarer
Postat av: Andreas

Mycket bra skrivet. FORZA NYBRO

2011-04-26 @ 12:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0