Min egna anmälan till SvFF!

Nedan har ni min egna anmälan, då jag tycker man ska stå för sina misstag.
Och eftersom Orrefors tyckte att det var en riktig allvarlig miss så vill jag stå upp för mitt misstag. Sen hoppas jag inte att jag (Nybro IF) har förstört allt samarbete pga denna miss. 

.____________________________________________________________________________________


Anmälan!  
Jag vill härmed anmäla mig själv som sportchef och föreningen jag representerar, Nybro IF. Detta då jag inte följt reglerna i 1:a kapitlet 13 § i Representationsbestämmelserna gällande deltagande i vänskapsmatch.

Händelseförloppet av händelsen enligt mig är följande:

Nybro IF (nedan kallad NIF) har 2 st målvakter i sin A-trupp, så vi har pratat om att kontakta en gammal målvakt som stått för oss under några år, senast 2008, nämligen Rikard Gerhardsson (nedan kallad RG), som spelat för Orrefors IF (nedan kallad OIF) under säsongen 2010.
Söndag 13 mars fick jag samtal från våra tränare att båda våra målvakter var skadade, och under kvällen så ringde jag RG och frågade om han kunde tänka sig att ställa upp då vi hade en träningsmatch planerad dagen efter, den 14 mars i Växjö.

RG lovade att ställa upp just denna matchen, sen skulle vi diskutera en eventuell insats som backup för våra målvakter vid ett senare tillfälle.
Under samtalet mellan Patrik Berg (nedan kallad PB) och RG framkom det att RG inte skulle spela fotboll för OIF under 2011.
PB avslutade samtalet med RG med att säga att nu måste OIF kontaktas!

Under matchen måndag 14 mars mellan NIF och FC Växjö så slog det plötsligt PB att han INTE hade ringt OIF ang RG medverkan i träningsmatchen. PB tog då fram telefonen och ringde upp OIF fotbollsordförande Stefan Brandstedt (nedan kallad SB).
SB var mycket irriterad då NIF inte hade ringt tidigare och meddelat RG medverkan i träningsmatchen. PB kunde endast hålla med om denna miss, och bad SB och OIF om ursäkt minst 3 gånger för detta.
Efter detta så åkte PB på 2 veckors semester, men under tiden så fick RG upp intresset för att kanske spela för NIF, iaf som backup. Så när PB kom hem så tog han kontakt med RG och de kom då överrens om att RG skulle vara backup till våra 2 målvakter.

RG ringde då upp SB i OIF och ville meddela honom att han ville gå över till NIF, och detta mottogs inte så bra, då OIF var arga på NIF för att de inte hade ringt OIF innan RG spelade träningsmatchen.
Efter det så ringde PB upp SB, och fick samma svar. Samtidigt så meddelade SB att några representanter för OIF velat anmäla NIF till Svenska Fotbollförbundet, men att SB hade avstyrt detta. Men det framgick klart att OIF var mycket besvikna på NIF agerande i detta ärende. 
Och eftersom jag, PB, har arbetat oerhört hårt med att försöka få till ett bra samarbete med alla föreningar runt Nybro så kändes ju detta som ett stort bakslag.

Jag (PB) har felat i att anmäla till OIF om RG deltagande i träningsmatchen, och det är något jag (PB) helt tar på mig. 
Men samtidigt tycker jag att det är synd att NIF skall få en så stor negativ stämpel på sig för att jag helt glömde bort ett samtal.
Fel gör alla, och jag kommer absolut att göra mer fel varenda dag, men att det i mitt tycke inte var något ont uppsåt, samtidigt som att jag verkligen ville meddela OIF men glömde att göra det i tid är mycket beklagligt.  

Mvh

Patrik Berg
Sportchef
Nybro IF
070-31 51 890

:____________________________________________________________________________________

Så nu är det bara till att invänta Svenska Fotbollförbundets beslut!


Kommentarer
Postat av: Petter Wåhlin

Då ångrar jag att jag inte anmälde Orrefors när dom värvade spelare av oss, inte ett ljud från den klubben då.. men den lekstugan vill iaf inte jag ha bland klubbarna i kommunen.

2011-04-09 @ 18:17:29
Postat av: Nybro kommun

Orrefors borde skämmas, vad jag har hört så har de inte skött sig bättre själva.

2011-04-10 @ 09:47:46
Postat av: C.A

Orrefors är pinsamma. De måste inse att det kommer bli mycket svårt för Orrefors att locka till sig spelare efter detta korkande agerande. För att stärka Nybro fotbollen så krävs det en välvillighet och samarbete från alla föreningar. Bra agerat av Nybro IF även om det allt är lite konstigt och roligt att ni anmäler er själva.

2011-04-13 @ 22:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0