Seriepremiär!

Vad kan man tänka sig för något som slår anspänningen man får inför första seriematchen? Därtill att man som jag är ny sportchef med ett visst ansvar för resultaten, gör ju att det kittlar än mer i kroppen.
Men jag vet ju att det är väldigt många med mig som redan börjat känna av att allvaret är på gång, att vi äntligen slipper de sista träningsmatcherna som inte ger någon anspänning alls. Det är under dessa sista träningsmatcher många börjar prata om att det är nervositeten och anspänningen som saknas för att göra en match värdig sin rätta fotbollskänsla.

Det är mycket bestyra och fixa med inför matchen mot IFK Berga på söndag, matchtavlan, annonsering, fribiljetter, matchprogramm, bollkallar, bjuda in domare o motståndare, kioskpersonal, kioskinköp, grillen, försäljningar mm.

Därtill kommer våra egna förberedelser, truppen, formen, uttagningen, mat, nya matchstället plus lite annat.   
Då vi under sista tiden tappat 3 st spelare av olika orsaker gör ju truppen lite tunnare, särskilt då vi dras med lite småskador, men det är ju något som tillhör. Och jag brukar säga att man har alltid bästa laget! Jag själv pratar aldrig om vilka spelare man saknar pga olika orsaker, det brukar jag kalla dåliga bortförklaringar. 

Så den trupp våra tränare Gitselov/Paso än ställer på benen så vet vi att det är det bästa laget, det är vårt A-lag, punkt slut. Detta var ju en sak som kom på tal förra helgen, då vi i ledning med 3-0 mot de topptippade Rydaholm fick höra frågan av flera experter, "är detta deras riktiga A-lag eller?" Dessa experter tyckte väl inte att vårt unga nya lag var värt något beröm alls, utan de tog istället ner vår insats till en dålig nivå med sina frågor. 

Om man nu håller på Nybro IF i detta fallet, så tycker nog jag att man borde prata om hur bra Nybro spelade, vad roligt, härligt spelat. Istället för att ställa en fråga som antyder att Nybro leder, men de möter ju ett så dåligt lag.
En sån fråga borde bara höras från såna som inte håler på Nybro IF, tycker jag iaf.

Nu laddar vi för en trevlig premiär, och förhoppningsvis så kommer IFK Berga med sitt "bästa lag" :)

Patrik Berg

Kommentarer
Postat av: Forza Nybro

Bra skrivet Patrik. Lycka till på Söndag och resten av säsongen 2011.

2011-04-13 @ 20:46:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0