Förbrödning!

Ibland träffar man på människor som inte är direkt trevliga. Inte att förväxla med att alla är vi olika, att vi tycker annorlunda och värderar på olika sätt, utan det verkar som att vissa bara måste vara otrevliga, arroganta, självgoda och irriterade på alla andra. Att dessutom klaga, leta fel, vara oförskämd, bufflig plus lite andra saker.

 

Och alla har vi våra fulla rätt att vara som man själv vill, men när det påverkar alla andra runtomkring på ett negativt sätt tycker jag att det är fel. Att slå till någon är lätt, men att krama någon är svårt! Att klaga är lätt, att berömma är svårt! I samband med såna här negativspridare så brukar jag säga att ”det är inte undra på att det finns krig i världen”.

 

Idag tog jag mig själv i kragen, för de gånger jag ställer mig framför spelarna i omklädningsrummet före någon träning så kommer det bara ut klagomål från mig. Och det är inte fel tycker jag, för ofta är det välförtjänt kritik spelarna får, oftast gällande ordningsregler, städning, skötsel och respekt! Men det som är dåligt att jag inte tar upp det som är eller har varit bra, för det är ju givetvis mycket som är bra, detta ofog tog jag tag i idag. Sen om det var någon som uppfattade mina positiva ord vet jag inte :)

 

Personer som jag beskriver i början här finns nog överallt, det är bara det att idrottens puls tar ibland fram det sämsta i en människa, och jag får kalla kårar då det kommer fram i ungdomsidrotten framförallt.

 

Typ det ett av våra ungdomslag varit med om, där motståndarna helt klart ”fuskat”  och slängde in en pojk felaktigt då han skulle varit utvisad. Vi protesterade, förbundet gav oss rätt, matchen skulle spelas om. Och igår spelades den om, och ledarna var antingen förbannade, eller skämdes dem, iaf vad vi kan tro pga deras uppträdande då det inte var som vanligt.

Men återigen föräldrars beteende, det kommenterades högt och tydligt ”att undra om vi också skall lämna in protester” plus lite annat smått och gott.

 

Inte ett uns av att försöka inse att sitt egna lag har gjort något fel, nej Nybro IF skulle stått med händerna i fickorna och godtagit ett så stort hopp ifrån fair play så jag vet inte vad. Då hade allt varit frid och fröjd enligt dessa föräldrar, ja jag säger bara att idrotten ibland gör att man inte ser saker med öppna ögon.

 

Skall bli intressant att höra hur returen ter sig imorgon!

 

Idrotten förbrödrar!

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0