Nervös...

Sitter hemma o börjar få myror i kroppen, det är nämligen bara 30 min till A-laget skall spela årets första träningsmatch, borta mot ett nysatsande Hovshaga AIF. Denna "fina" förening utåt sett har dessvärre inte läst på hur man skall förfara vid spelarövergångar, då de helt nonchalerat Mikael Thoréns övergång, vi får väl se om det blir som det ofta blir, att det är den felande föreningen som blir arg!

Inte för att jag bryr mig om resultatet idag, men känns alltid speciellt med första träningsmatchen. Jag hoppas på en nöjd Gits efter matchen där han såg att alla försökte spela som han vill, att vi inte klarar av det riktigt än hoppas jag alla har förståelse för.

Attityd, engagemang, hjärta är några ingridienser som mr gitselov kräver, o fast vi har en riktig härlig grupp av individer så tror jag att några spelare kommer att få det lite jobbigt! Men har vi alla bara inställningen att tillsammans skall vi utveckla oss så kommer det att bli riktigt bra, är jag övertygad om. 

Som vanligt nuförtiden så är mr Festim Paso upptagen på annat håll idag, så idag får mr Musa Reci slita för båda två :) Frågan är när vi i Nybro IF får tillbaks den "perfekte" föreningsmänniskan? Jag får nog ta en diskussion med hans agent, fru Genta, om hur vi ska dela på "kakan" som vi alla ta del av :)

Vi har just nu lite ont om ledare för våra äldre pojklag, efter lite mindre roliga avhopp. Men det blir nästa veckas uppdrag. Bland lite annat också känns det som, tiden rinner ifrån mig.........  

Med förhoppningar om ett positivt samtal runt 14.15 så säger vi adjö för idag!

Patrik Berg 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0