Rubrikerna man

Vill börja med att säga:

DÅ JAG VÄLJER ATT PUBLICERA ETT INLÄGG SAMMA DAG SOM BERG (IDAG) SÅ HITTAR NI HANS SENASTE INLÄGG EFTER DETTA INLÄGG SOM JAG NU KOMMER ATT SKRIVA.

Nu har jag en rubrik, och med tanke på den senaste tidens spekultationer om MIG så blev rubriken därefter. Nämligen RUBRIKERNAS MAN.

Anledning till att jag har nämnts allt som oftast i i folkmun den senaste tiden, beror på okunskapen om att jag inte är närvarande, själv kan jag bara konstatera att jag "jobbar i det tysta". Och då gör man det bästa jobbet!

Veckan har varit bra och jag har faktiskt närvarat på ALLA veckans träningar.

Måndag briljerade jag som högerback (offensiv sådan) i det ena laget som bjöd på TOTALFOTBOLL "á la 70- talets Holland"

Tisdag fick man agera "levande vägg". Jag har ju tidigare sagt att jag är självutnämnd reservtredjemålvakt i truppen, så fick jag efter tisdagens träning bekräftelse på detta. Det var inte många bollar som smet förbi!

Torsdag så visade jag vägen för killarna när det gäller att inte vika ner sig för spinning. De som var med och spinnade med mig (hälften var med Gits i sporthallen) gjorde ett mycket bra jobb, även om EN fråga var återkommande från minut 1 tills det var slut. Själva frågan var: "Är det slut snart?"

Fredag i OG-hallen och veckans enda träning där jag inte närvarade fysiskt, men var där och filosoferade med Gits.

Lördag (idag) tillika årets första träningsmatch missade jag pga årsmöte med jobbet. Som ni alla vet så sker ett årsmöte bara 1 gång om året och väldigt olycklig att det var just idag. Han dock hjälpa Musa med förberedelserna lite, innan dem åkte iväg.

Söndag (imorgon)...förhoppningsvis LEDIG.....eller nej, ska ju göra en insats i det tysta på vickan.

Se där, överallt och ingenstans, men ändå närvaraden och ett enormt jobb i det tysta!

DU ÄR BÄST FESTIM, som någon, någongång sa. Och vissat fasiken stämmer det!

På tal om matchen mot Hovshaga idag. Vinst med 2-0. Kollega Gits var mycket nöjd med vissa saker. Saker som egentligen inte hade något med själva spelet att göra. Vissa saker, som hade med spelet att göra, var en bra och nyttig bekräftelse för den fortsatta och ständiga utvecklingen. Målen gjordes av Robban "Pandev" Björklund och Mange "Ellos" Hansson. Skogsmullen från Påryd hade tydligen gjort en lite bättre insats än övriga idag.

Nästa vecka ska vi till Kristianstad för match mot Nosaby. Förhoppningsvis är jag med då. Vågar inte släppa Gits och Musa själva någon mer gång. 

Hehehe :) jag kan inte vara bitter även om jag skulle vilja det ibland. Jag kanske uppfattas så i min text ovan, ville bara skapa en text som verkligen förknippas med rubriken denna gången. :) 

Ps. Visst fasiken blir det fel när "blogg-empo" tillika Tompas son, skriver i slutet av varje inlägg paaaa återseende. Ska det inte vara paaaaa återhörande?

JAG ÄR INTE BITTER!

/Festim Buffon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0