2011

Sista dagen år 2010 var vi i Kalmar för att lira Colorama Cup.

Färjestaden - NIF 0-5
Berga - NIF 1-1
Lindsdal - NIF 3-1

En vinst, en oavgjord och en förlust räkte inte för att ta oss till final. Vi gör en bra första match. En rätt medioker andra match och en "sådär" tredje match. Färjestaden vann turneringen där man efter våran match ryckte upp sig ordentligt och vann till slut rättvist.

Pratade med en tränarkollega igår och mycket handlade om temat "dagens ungdomar/trend" mot för ca 7-10 år sedan, när det gäller fotboll. Ja, jag skulle kunna skriva världens längsta text om vad jag tycker i det ämnet, men jag låter bli.

I Kalmar Sporthall hörde jag något mycket vackert. Personen var frustrerad och sa följande: "Hatar man inte att förlora, då är man på fel plats". SÅ SANT, SÅ SANT!

Gott nytt!

FESTIM




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0