Efterdyningar!

Nu har man fått en reaktion efter 4 dagars Nybro Open arbete, där jag åkte hemifrån torsdag fm för att komma hem runt 02.00 söndag natt. Känns lite segt, öm i fötter och händer, och lite allmänt ofokuserad! 
Men utan arbete blir man nog aldrig när det gäller fotboll eller föreningsarbete. Nu är det återigen vår kära konstgräsplan som ställer till det, jag vet inte hur många timmar jag lagt på att prata och försöka lösa träningstider nu, känns som det är det enda man gör.
 
Hela Nybro Open flöt på helt enligt planerna, det var inga problem någon gång egentligen, förutom små enstaka klagomål som jag tidigare skrev om. Min fru tycker bara det är konstigt att man kan vara så upptagen när ändå cupen fungerar så bra! Men det är nog svårt att förklara hur mycket arbete som det ändå krävs för att allt ska fungera på ett bra och smidigt sätt.

Men, allt gick ju inte helt perfekt måste jag väl säga, för jag glömde bort att boka ett lag som skulle ta bort mattan! A-laget lägger alltid in den på torsdagen, och det äldsta pojklaget tar sen bort den på söndagkvällen.  
Men detta hade jag missat, då allt med pojkallsvenskan inte varit klart. Så det blev några små bittra kommentarer om hur vi ska göra nu, det blir jobbigt, skulle inte något lag bokats till detta mm. Och som sagt, det skulle ha bokats, men jag har missat detta, så vad gör vi? Jag bad bara dem jag träffade uppe i sekreteriatet att de som kan får stanna och hjälpa till.

Och utöver det så fick jag då även be A-laget hjälpa till också! Och det var inte roligt, att direkt efter segersången be alla om hjälp med mattan kändes ju inte så bra, men nu var det ju kris kan man minst säga.
Och som jag tidigare skrivit, att alla är vi olika, visade sig ganska omgående.
Medans så gott som alla bara gick bort och började arbeta så kom det även här någon kommentar om varför, det har ju alltid juniorlaget gjort! Men jag tackar er andra som förstod lite varför jag frågade, och att det inte var någon rolig fråga. Men det var helt frivilligt, och till slut var det (enligt Festims minne) följande personer som hjälpte mig ur krisen:

David Evaldsson, Sebastian Nordström, Andreas Gustafsson, Rasmus Arvidsson, Pontus Nilsson, Philip Rosqvist, Tommy Petersson, Patrik Ingholt, Rasmus Johansson, Robert Björklund, 
Henrik Pettersson, Mikael Wandér (slet nog hårdast av alla), Leif Karlsson, Patrik Johansson, Magnus Landström, Sadik Hadzic (hoppade in för sin trötte pojk :), Torbjörn Eriksen, P-O Johansson, Faton Paso, Mirgen Imeri (Makedonien), Festim Paso & Patrik Berg.

Men några som är värd den största utmärkelsen av alla under Nybro Open är två som inte ens är med på några av våra listor över funktionärer! Men de har varit till mest nytta av alla, lagt ner mest tid av alla (vad jag vet iaf), och det är:
Faton Paso & Mirgen Imeri
De var med och lyfte mest av alla när vi fyllde kiosken i torsdags, och de var helt frivilligt med och slet ut mattan i söndags (utan att yppa ett enda ord om att det var jobbigt). 
Det är såna människor som sprider positiv energi omkring sig, de har alltid svarat ja på ett positivt sätt vad jag än gett dem för uppgifter under helgen. Och det är det som är så härligt, att få positiv energi från någon man just gett en uppgift, det är inte alla som klarar av, och det är det mest positiva jag tar med mig från årets Nybro Open!

Men det är ju många mer som har hjälpt till med årets Nybro Open, vissa har lagt 4 hela dagar, medans vissa visat upp sig kroppsligt! Men de allra flesta har gjort stora insatser, då många har gjort så mycket de har kunnat. 
Och här kommer vi återigen till att alla är vi olika, då det känns som att de som jobbat hårdast bara tackar för sig och åker hem, medans det finns de som jobbar i 5 min och sen ställer krav på fribiljetter, matbiljetter o en inbjudan till Nybro Open festen! Men det är väldigt många som har gjort stora insatser under helgen, och jag vill tacka er alla.
Till nästa år hoppas jag vi hittar ännu bättre rutiner för att få Nybro Open att utvecklas ännu mer.  

Patrik Berg

  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0