Nybro Open special!

Då var det dags för mig att bli en del av Nybro IF:s alltmer växande bloggvärld. I och med att Empo redan har en gästbloggare i form av Björklund så tänkte jag förmedla mina funderingar på denna, lite mer seriösa(No offense, Empo), blogg som vanligtvis styrs av Berg och Festim. Jag tror att det finns minimalt med tid i deras kalender en sådan här helg så det kan ju passa bra att någon kommer och avlastar med ett gästinlägg.

 

Som alla säkert vet så började Nybro Open igår det är givetvis det jag tänkt skriva lite om. Eftersom det är vi som arrangerar cupen så faller därmed vissa förpliktelser på spelartruppen. Den mest omfattande uppgiften A-truppen ska lösa är att lägga in mattan. En uppgift som, om allt går som planerat, egentligen inte är så betungande. Men det ska ändå göras och som alla andra praktiska arbeten så tenderar det ju alltid till att ”jävlas” lite. Med tanke på att det oftast är tight tidsmässigt så finns det alltid oro att något inte ska gå som vi tänkt oss.

 

Igår började vi mattinläggningen ca 18.00 med den klassiska devisen ”ju snabbare vi jobbar, desto mer hinner vi träna på mattan innan den första matchen”. Och det gick faktiskt ganska smärtfritt då vi var klara vid 20.30 ungefär. A-truppen skötte sig med andra ord bra, men här måste jag även nämna några ”utanför” truppen som alltid är med och hjälper till med mattan. Lulle var den stora arbetsledaren igår och gjorde ett utmärkt jobb, även Eriksen, Leif, Wandér med mera ska ha ett stort tack. Har säkert glömt några namn, och jag vet även att det är mycket folk som hjälper till med entrén, kiosken, sekretariatet o.s.v.. All heder till er!

På tal om eventuell träning efter vi fixat mattan. När jag nämner att vi ska lägga in mattan får jag alltid den lite syrliga frågan; ”Då ska ni väl träna på den också?”. Vet inte hur många som fällt den kommentaren/frågan och jag tror det är många som stör sig på det faktumet att vi får ett träningstillfälle innan vi går in i turneringen. Men saker är den, gårdagens jobb med mattan var 6:e gången för undertecknad, och jag tror vi max har hunnit träna två gånger av dessa tillfällen. Det brukar oftast vara två lag som står och stampar i båset och vill in för att börja sin uppvärmning när vi lagt in den sista biten av mattan. Därför var det med extra stor glädje vi igår blev klara med mattan relativt tidigt för att senare kunna avverka ett 40 minuters pass på det speciella underlaget.

 

Nytt för i år, som även det delvis faller på A-truppens ”to do”, är att sälja halva potten. Vi kommer sitta vid ingången under hela turneringen och sälja lotter, för att under finalpasset på söndag få en lycklig vinnare av halva försäljningsbeloppet.

 

Om vi då ser till själva turneringen så var det Kommun-klassen som drog igång igår. Många jämna matcher där Orrefors tog sin vidare efter att ha varit pressat av min moderklubb Örsjö IF i kvarten. ÖIF svarade för en mycket fin insats igår, då de bl.a. lyckade slå Pukeberg i gruppen. Måste varit länge sedan Örsjö tog sig vidare från gruppen i Nybro Open(?). Även ”Puke” gick vidare efter ännu en spännande kvartsfinal. Omöjligt att tippa utgången i årets upplaga av Kommunturneringen, men det ska bli intressant att se Madesjö ikväll som verkar ha något bra på gång.

Slutligen så hoppas jag att vår kära sportchef Patrik Berg har kunnat sova på sin resesäng som han tagit med sig till kontoret på ”Vickan”(Det är faktiskt sant), och att så många som möjligt kommer och kollar när vi på söndag ska försöka försvara förra årets vinst i Elitturneringen.

 

David Evaldsson


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0