Beröm!!!!

Jag var igår bortbjuden på god mat och trevligt sällskap, men precis när jag satt mig ner för att intaga grillat kött med mycket tilltugg så ringde telefonen. Och döm om min förvåning då det för det första var en person som ringer och vill berömma min (Nybro IFs) blogg! Och för det andra så förvånade det mig att det var en representant från IFK Kalmar som ringde mig och framförde berömmande ord om hur jag lagt fram min åsikt angående Lisa P övergång till Kristianstads DFF. Fick även en vink om hur de har upplevt denna situation.

 

Själv tycker jag nog att jag inte skrev något alls gällande den sommarövergången, utan ville mer komma åt hur olika det värderas beroende på vilken nivå övergången sker.

Men jag tror mest det var min skrivelse att jag inte tycker om de som går ut med hård kritik utan att först ta reda på all fakta runt det aktuella ämnet. Jag skrev följande:

” Då jag inte vet allt som troligtvis har hänt under resans gång så vill jag inte skriva varken det ena eller andra”

 

Vi inom Nybro IF (och nog många andra) har ju själva blivit ”drabbade” av precis samma sak, att vi fått hård kritik för något vi gjort, vilket är helt ok, men kanske inte då de som kritiserar inte vet alla turer eller annat som skall finnas med om man skall göra en objektiv bedömning.

 

Men samtidigt så är min uppfattning att all medial uppmärksamhet är bra för en förening, även om den är orättvis och fel vinklad. Det är bra för en förening det pratas om, det är bra om det finns olika åsikter som man diskuterar om på sina arbeten. Men samtidigt så känner man sig ibland väldigt orättvist behandlad, samtidigt som man har svårt att försvara sig, vilket jag tror är fallet med IFK Kalmar i denna affär.

 

Men jag tror att IFK är en så stark förening så de kommer att vända allting till något positivt. Som förening så måste man ju vara stark och följa den väg som man själv önskar, inte den väg som några andra utomstående tycker man skall välja.

 

Jag säger väl som avslutning i detta ärende lycka till, både till Lisa i allsvenskan och till IFK Kalmar i sin fortsatta utveckling och i seriespelet. Nu känner jag mig nästan tvungen till att försöka hinna med ett besök på någon av era matcher i höst :)

 

Och jag väntar som vanligt på något anonymt påhopp på oss/mig i Nybro IF när vi förlorar några matcher igen. I vår gästbok finns det några riktigt negativa åsikter om hur dåligt Nybro IF sköts. Men så fort vi vinner nästa match så är det tyst! Där kan man verkligen säga att några inlägg är tagna helt utan att ta hänsyn till vad vi gjort. Jag själv har ju mina åsikter om hur jag tycker och tänker, men skillnaden är ju att jag står för mina åsikter!

 

Men detta är ju sett ur min synvinkel!

 

 

Patrik Berg


Kommentarer
Postat av: domdartva

Tjenis, titta gärna in på vår blogg www.domdartva.svenskablogg.se

2011-07-29 @ 15:30:21
URL: http://www.domdartva.svenskablogg.se
Postat av: Petter wåhlin

Vi i örsjö if har inga problem med spelare som lämnar oss, en policy vi har, om en spelare vill utvecklas i en annan förening och sen komma tillbaka så har vi ju antagligen fått tillbaka en bättre fotbollsspelare! Lycka till i höst!

2011-07-29 @ 19:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0