Snälla pojkar får inte kyssa....

Snälla pojkar får inte kyssa vackra flickor sjöng Orup eller någon annan för några år sen, vilket var något som passar in på vad jag känner just nu angående Pontus Nilssons agerande och eventuella övergång till Alstermo IF. På tal om att byta klubb under sommaren till en förening i samma division kommer ju också upp i tankarna!

 

Min syn på vad som hänt är följande:

Pontus ringer mig i rollen som sportchef efter några omgångar och meddelar att han inte kommer och tränar på ett tag, han vill ta en timeout pga att han mår dåligt, han känner sig depressiv och orkar inte med att ens träna just då.

Självklart så går jag med på detta, man måste ju vara frisk och må bra för att kunna träna så mycket som vi gör, medmänskligheten måste ju vara en del av vårt fotbollsliv ibland!

 

Vi fick ju precis i denna veva Rickard Gerhardsson spelklar, så det akuta målvaktsproblemet löste sig ju smidigt! (kanske inte så smidigt ändå om man tänker på hur den infekterade situationen blev under några veckor).

 

Efter någon vecka till så ringde jag och pratade med Pontus igen, men han klargjorde att det inte blev någon mer fotboll i år, fast jag erbjöd honom att bara komma och träna lite om han ville hålla kontakten, helt utan press. Pontus har vid alla tillfällen också klargjort hur bra han trivt i Nybro IF, mer om detta senare.

Och veckan efter ringde Pontus ändå upp mig, men undrade då om det gick bra om han fick gå till Påryd, då han tänkte försöka röra på sig en gång i veckan som utespelare. Och då jag såg detta som en självklar sak att hjälpa en av våra spelare att må bra så sa jag ok till det.

 

Dagen efter ringde Påryd upp mig och frågade om det var ok att skriva över Pontus, vilket det ju var. Representanten sa samma som Pontus sagt, att det bara var för att hjälpa honom som människa.

 

Döm om min förvåning då jag lästa Barometern i tisdags, att vår käre Pontus har varit och tränat med Alstermo och kände sig nu mogen igen! Detta ställde ju mig inför några funderingar, tex:

  • Moralen hos Pontus?
  • Kanske har Pontus ljugit om hur bra han trivts i Nybro IF!
  • Visste Påryd mer än de sa till mig?
  • Eller är de lika förvånade som jag?
  • Vad får en depressiv spelare som inte orkar jobba fullt ut att ”bli frisk”?
  • Vad har Alstermo gjort för att få till denna snabba läkning?

 

Med ens så lär vi väl få höra att han trivdes ju inte hos oss, Alstermo är en bättre förening mm.

Men även de som inte håller på Nybro IF har frågat mig vad som hänt, och jag har ju inte kunnat svara dem direkt! Men kanske alla inblandade har rent mjöl i påsen! För jag säger INTE att alla inblandade har gjort något fel, det kanske är vi som är boven även i detta ärende!

 

Men jag ställer mig mycket tveksam till vissa händelser, jag känner en stor obehagskänsla över min totala vändning då det gäller mina omdömen om mr Pontus Nilsson. Men dessa kanske ändras om jag någon gång får ta del av anledningar och orsaker till detta oväntade byte av förening.

 

Och att Alstermo försöker värva en målvakt är däremot inget jag kan klaga på, det är ett beslut de måste göra då de tappat en målvakt. Så kanske vi får möte Pontus på Vickan den 28 augusti i derbyt mot Alstermo. Vårmatchen mot dem var en mycket trevlig upplevelse med mycket folk på Amokabel Arena.

 

Men detta är ju som sagt sett ur min synvinkel!

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0