Älska att vinna!

Man kan ju lugnt konstatera att jag har några blogg"inlägg" upp till sportchefen. Ibland blir det inte som man har tänkt sig. Hur eller hur, den lever (tack vare Berg) och jag ska försöka att skriva så mycket jag bara hinner.

Det var länge sen jag bloggade och det var länge sen vi gick från en match med 3 poäng.

Gårdagens match mot Saxemara kan inte i ord beskrivas hur skön segern var. Det är alltid poängen som till slut räknas, och konstigt vore det annars. MEN! Vår prestation under gårdagen var mycket bra. Vi har en "gameplan" och killarna sköter allt nästintill perfekt. En annan stor eloge till killarna är den mentala biten som de visar upp under matchen. Trots mänger klara målchanser så lyckas vi inte få in bollen. Vi missar öppna lägen, frilägen och t o m en straff. Det ser likadant ut i andra och då blir det lätt att frustrationen kommer fram. VISST, det var frustrerande, MEN! den frustrationen påverkade in vårt spel. Till slut fick vi utdelning och 3 mycket skööööna poäng. Vi jobbar vidare. ALLTID!

Roligt också att bevittna vår b-lag idag. 3-0 segern mot Kalmar Södra IF var lika säker som segersiffrorna visar. VISST, det fanns sekvenser i matchen då vi värderar fel, agerar fel och beslutar fel MEN! vi försöker att göra rätt. Har man viljan till att lära sig, till att se möjligheter, ja då utvecklas man. 

Till slut vill jag bara berömma alla som hade ordnat till vår "nya" hemmaarena". Riktigt bra jobbat!

Ny vecka, spännande sådan.

ÄLSKA att vinna eller HATA att förlora?
Jag väljer det första!

Festim

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0