Midsommartankar!

Helgen började inte så bra för egen del, då det verkar som att alla på hela Öland använder internet, troligtvis på sina mobiler, för det har varit så gott som omöjligt att gå in på nätet o arbeta. Och det är ju ett av de största problemen vi har nuförtiden (ironi), att inte komma in på nätet :) Frustrerande är det iaf.
Men idag gick det att komma in, beror kanske på att inte alla på Öland är vakna än :) Några kanske vilar upp sig lite efter gårdagen! Så nu gäller det att jobba på innan de vaknar igen :)
O.B.S Det verkar vara problem med att skapa tomma rader mellan olika stycken, så allt blir en gröt :(
Onsdagen var för mig o alla andra NIF'are en fantastisk dag, o jag är väldigt glad att jag tog beslutet att köra lite extra bil. För jag har missat lite för många matcher med mitt gamla lag, damlaget i Lessebo med min dotter. Så tog beslutet att se första halvlek med dem i Konga, o sen ta en snabb biltur till Holmsjö för att se andra halvlek med Nybro IF. Och fick sms på vägen att vi ledde med 3-0! Kändes helt fantastiskt redan där, då jag fick infon att vi gjort en riktigt bra insats med mycket fina kombinationer. Men lika viktigt var det att vi kunde stänga matchen, då vi tidigare haft svårt för detta. Och känslan att sjunga vår sång efter matchen var magiskt skönt.
Men det som är det största minnet från matchen är något annat, o tyvärr så var det den "gula" huvuddomaren som gjorde att jag o Lundell ömsom skrattade o ömsom var lite uppspelta. Händelsen rankade vi nog som det största felbeslut någon domare vi någonsin har upplevt, o denna gång är vi inte enögda :)
Vi leder med 4-0, matchen är avgjord, det är kanske 5-10 min kvar av matchen. Så det är inga svårbedömna situationer utan matchen flyter på.
I en snabb omställning får sen Tommy P bollen på mittplan ungefär, där försöker deras back bryta bollen via en glidtackling, men Tommy hinner före o petar vidare bollen ner mot hörnflaggan. Då kommer deras målvakt med precis samma tanke att glidtackla ut bollen från planen. Men återigen är Tommy före in i situationen, peter bollen förbi målvakten, o hinner precis upp bollen vid hörnflaggan o slår då in bollen mot en totalt fri Robert B (deras närmaste spelare är långt utanför straffområdet). Robban tar ner bollen på bröstet helt stillastående 3-4 m från ett helt öppet mål, då blåser domaren helt plötsligt av matchen, för en frispark till OSS!
Domaren inser sitt misstag o slår ut med händerna i en förlåtande gest, men ändå, alla som satt på arenan undrade vad som hade hänt, alla satt som frågetecken. Och man måste nog ha sett händelsen för att förstå hur riktigt fel detta var. Att en domare brukar missa sånt händer ibland, vilket jag tyder på dålig spelförståelse, men att missa det i detta fall är det absolut grövsta felbeslut jag upplevt.
Men tack vare att vi ledde med 4-0 så lugnade det ner sig, men vad hade hänt om det stått 0-0?
Och förhoppningsvis blir vi inte inblandade i en målskillnadsaffär i slutet av serien.
Men händelsen framkallade som sagt både lite irritation, men även mycket skratt o leenden! Och dessa känslor fick jag uppleva under torsdagkvällen på Guldfågeln arena. För mr Festim Paso o jag stod bland alla andra grönsvarta makrillar o hejade på mitt svenska favorotlag GAIS, som fick uppleva en tung kväll.
Kalmars 1-0 mål efter 8 min kom till efter en hörna, där GAIS två gånger nickar bollen rätt upp i luften, för att därefter nickas in i mål av en rödklädd finne! Men i andra halvlek så lyckas GAIS kvittera, men i 89 min får KFF en frispark som jag var mycket irriterad på, o givetvis så gör då samme rödklädde finne även 2-1 efter lite flipper i straffområdet. Tungt, mycket tungt.
Men tycker själv att matchen var rätt jämn, men i första var Kalmar mycket bättre, men GAIS spelade upp sig. men efter vårt 1-1 mål så tog Kalmar över igen, o Kalmar hade hela matchen ett klokare o mer genomtänkt spel, vilket ändå gör att jag tycker de vann rättvist. Men det gladde mig att efter matchen gå jämte en äldre modell Kalmar FF supporter som tyckte synd om oss GAIS'are, att hans Kalmar vann mycket turligt!
Trevligt att höra en ödmjuk supporter, då vi själva inte hade hört några ödmjuka ord skrikas i vår klack :) Där är det enögt, o inte så ödmjukt heller! Men fotboll finns det nog lika många uppfattningar som det finns människor!
Patrik Berg (supportermedlem i makrillarna)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0