I Thailand.....men ändå i Nybro?!

När jag skriver detta så befinner sig vår sportchef någonstans i luft, påväg till en 2 veckors semester i Thailand med sin familj. Jag kommer nu att ägna några rader om denna man.

Redan när resan bokades (sept-okt?) så fick han en viss typ av ångest för hur han skulle hantera att vara borta från det vardagliga och framförallt NIF. Denna ångest har har blivit större och större ju närmare resan kom. Denna veckan har han verkligen varit helt unik konstig. Han har köpt sig ett Thailändskt mobilabonnemang, han har beodrat en daglig kommunikation via mail och han har förberett så mycket han har bara kunnat.

Jag själv har sagt det MÅNGA gånger till honom att lämna mobilen hemma och verkligen njuta av sin semester med sin familj, men han har bara viftat bort mina yttranden och fått till svars att jag "inte är klok". När t o m P-03 ledaren Adam Warme sa till honom att lämna mobilen hemma eller ha den avstängd, så undrade han vart världen är på väg?

Min plikt trogen, så kommer jag, svenskt tid (12:00), Thailändsk tid (18:00), imorgon starta kommunikationen via mail med sportchefen.

Känner jag vår sportchef rätt så lovar jag, JAG LOVAR, att han redan längtar hem.

- Match mot Älmeboda/Linneryd på lördag med avsparkstid 12:00 på Åkrahälls konstgräs!
- Kapten Evaldsson är också på semester och kommer hem om några dagar!
- Imorgon fredag, sista arbetsdagen för den här veckan. Kan vara rätt skönt ibland.

Festim

Kommentarer
Postat av: ha

Ta tempen, Festim har bloggat!

2011-03-17 @ 23:27:51
Postat av: Linnea Vedlund

Hej! vad kul dina poster är! lär definitivt läsa dina inlägg lite mer! (: Hoppas du har en bra helg :p

2011-06-30 @ 01:11:58
URL: http://jade.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0