Semester?

Semester, ja det känns som att för första gången så är det jag som behövde åka på semester! Tidigare så har det ofta varit som att det är min familj som åkt på semester, och där jag åkt med för att de ska få träffa mig ordentligt. Jag har ju ofta hamnat i den situationen att jag har en hemmakväll med min familj ca 4-5 ggr per månad. Sen att det ofta är självförvållat är ju en annan sak! Men att ha fått äran att vara sportchef i Nybro IF är ju inte bara att sitta och ta lite beslut, utan alla som är lite som jag, alltså fotbollsidiot, vet ju hur mycket tid man kan lägga ner på sin förening, och ändå känner man att man lägger ner för lite tid! Man vill ju göra mer!   

Jag vet ju att bara i föreningarna runt Nybro så finns några som känner igen sig, tex Flerohopp (mr Åke ”Späcke”), Pukeberg (mr Söderberg), S:t Sigfrid (mr Jansson), Örsjö (mr Wåhlin), Alsjöholm (mr Ahlqvist), Madesjö (mr ”Kutta”), Orrefors (mr Brandstedt), Flygsfors/G (mr Ola & Kent) mm. Och tidigare i mitt gamla liv så fick jag ju äran att få uppleva mr Bodabruk, den nu legendariske bloggaren mr Ahonen. Det var tider det Markku! Nybro Open 1997 lär man ju aldrig glömma (om jag nu har rätt år i minnet!). 

Som tur är så fixade jag ett speciellt mobilnummer som inte kostar så mycket, då jag och Festim redan pratat ca 1 timme i telefon! Mr Paso verkar också nu äntligen ha förstått att det är lite jobb som ligger bakom även en ungdomsförening, då han kommentarat att hans mail och telefon har gått på högvarv med frågor och annat från våra ungdomsledare. Mr Paso kunde iaf glädja mig med en 2-0 seger mot Älmeboda/Linneryd tidigare idag (tyvärr Micke från SkruvJ ). Vi hade väldigt mycket att diskutera idag, provspelande målvakt, skador, ev ny provträning för vår käre ”vän”, semesterfrågor, ”livshotande skador”, intressant hemvändare mm. 

På tal om semester ja, vi hann inte ens sätta oss på vårt hotell förrän en av personalen kom till oss och sa att de fått problem med avloppet i vårt rum, så vi skulle istället få sova 2 nätter på ett närliggande hotell. Och när jag säger att det bara ligger 100m bort så låter inte det så farligt, men för mig blir det ju dusch efter varenda promenad dit, för det är kanske 45 graders lutning upp till vårt hotell, och lägg sen till 35 fuktiga grader celsius och över 100 kg att bära på så kanske ni förstår att det blir varmt :) Men det gäller ju att se det positivt, jag behöver ju träningen! 

Och efter två dagar under parasoll så tog jag idag en ”semesterdag” från solen, iaf under fm. Så jag kommer att vila ut på mitt svala rum. Och kl 13.00 så skall vi få flytta in på vårt riktiga hotell, så man kan säga att jag sköter markservicen idag! Och det ordet, markservice, känns nästan mer som en passande titel för mig än sportchef! Det är mest saker utanför det sportsliga som jag lägger min tid på, man är lite överallt. Men jag klagar inte, det är roligt och intressant att vara med och forma hela föreningen Nybro IF. 

Nybro IF ja, det är en förening som jag tycker mycket om, det börjar bli en förening som jag mer och mer kan känna mig stolt över, en förening som arbetar hårt för att utvecklas på alla fronter. Och det är en av få föreningar som verkligen försöker att arbeta långsiktigt, vad jag känner till i alla fall. Vi är beredda på att få ett sämre resultat på planen ibland, då det hänt att vi tagit ett långsiktigt beslut tex då det gäller spelare och laguttagningar. Sen får man givetvis då höra och läsa om hur ”dumma” vi är som gjorde så eller inte gjorde så, men det får man ta. 

Men ibland är man sugen att bara fråga alla ”experter” vad vi vinner på att ta ett beslut som tex går emot vår policy, där ofta dessa ”experter” inte har en aning om bakgrunden till vissa beslut. Men så känner nog vissa föreningar om mig också ibland, att jag (Nybro IF) uttalar sig utan att veta bakgrunden.

Nu hoppas jag bara att min ”vikarie” mr Paso håller en låg profil och inte tar några förhastade beslut gällande Nybro IF! Så de flesta förstår nog att man är lite orolig :) 

Patrik Berg


Kommentarer
Postat av: Anders Jansson

Det var ju en ära att bli nämd i din blogg Patrik. Jag är övertygat att herr Paso sköter ditt jobb med bravur. Jag vet att den gossen är en riktigt bra och ansvarstagande föreningsmänniska.

Njut nu av din semester Patrik och stäng av omvärlden ett par dagar!

2011-03-20 @ 12:41:57
URL: http://www.sigfrid.org

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0