Ständig utveckling!

"Det är mycket nu" är en klassisk kommentar för vissa med humor :) Uttalad av Stefan Sauk i humorprogrammet "Lorry" som är en klassiker helt i min smak!
Och så är även fallet när det gäller mitt arbete med Nybro IF, där jag hittills inte fått uppleva en enda stund av känslan "att nu är jag ifatt". Men det är ju samtidigt det som gör att vi känner att vi alltid utvecklas som förening, och då menar jag samtalen med marknadschefen Anders Lundell, och även alla samtal jag har med min själsfrände mr Festim Paso.

Denna kortvecka har varit ännu lite mer än vanligt, men allt som ofta är det positiva saker. Kortisar om veckan:

* Målvakter, dessa oberäkneliga sorters spelare alla ledare måste få uppleva :)
* Pontus N har tagit lite ledigt pga privata skäl.
* Robert H som då skulle få chansen skadade sig B-lagsmatchen sist o är osäker!
* Backupen från den omtalade Orrefors incidenten Rickard G blev inte spelklar förrän nästa vecka :(
* Akut kontakt med Orrefors igen, som ställde upp direkt på en "expressövergång" för Rickard, tack OIF! Pust!
* Kalmar FF med Kjell Nyberg i spetsen var på besök på Vickan, orsak återkommer jag till, men intressant.
* Samtal från Ola Petersson (Oskarshamns AIK), vilket gladde mig mycket, orsak återkommer jag till.
* Plus några minuters arbete med lite ungdomsfrågor inom vår växande ungdomsfotboll!
* Sent kvällspass där vårt bollförråd till alla ungdomslag städades.

Mestadels så är mitt arbete med Nybro IF helt underbart stimulerande, utvecklande och intressant, men givetvis finns det stunder o människor som inte gör livet enklare direkt, men som en annan klassiker från denna sidan så är en fras i mina samtal med framförallt mr Paso att "alla är vi olika", den passar alltid in i något sammanhang :)

Den frasen passar väldigt bra in på våra ungdomsledare inom Nybro IF, där de allra flesta arbetar hårt, lägger ner mycket tid, får aldrig någon uppskattning, samtidigt som jag kommer med nya eller ändrade rutiner mot vad de är vana vid. De flesta hör jag inte mycket av, de jobbar på o ställer upp på det som jag / Nybro IF ber dem om. Sen finns det ju alltid någon som inte kan se helheten, som inte kan acceptera en förändring utan måste kommentera det. 

Sen finns det några helt fantastiska ledare som aldrig skulle komma på tanken att uttala sig negativt, alltid se helheten i en förening, att alltid lysa upp det positiva, att alltid vara tacksam för vad vi har, men ändå givetvis sträva efter att vilja få det ännu bättre.
Såna ledare ger mig energi, de gör mig villig att lägga ner många sena kvällar i Nybro, de lyfter Nybro IF's ungdomsfotboll, de sänder en positiv känsla vilket är oerhört viktigt. 

Med detta sagt så vill jag bara poängtera hur viktiga ALLA ungdomsledare är, och att alla gör en riktigt stor insats för Nybro IF, utan alla er så skulle vi inte kunna driva någon bra ungdomsfotboll. 
Men från mitt synsätt så är det två ledare jag här vill nämna lite extra, då de i mitt tycke verkligen kan sträcka på sig o säga att de är ett föredömme när det gäller ovanstående kriterier:

P97-98 ledare Anders Olsson & P01 ledare Jonas Kallenberg. 

Nu får vi se om de också har ödmjukheten att inte lite beröm stiger dessa herrar åt huvudet :)

Patrik
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0