Fotboll, Cuper & Musik!

Nu är det åter dags för match på måndag. Det var Ola P i Oskarshamns AIK som ville möta oss i en match där de ville testa lite nya spelare. Och det passade oss väldigt bra tyckte vi, då vi nu har tränat i tre veckor, och då vi själva önskar se våra nya spelare i ännu en match. Sen har ju även vi några spelare kvar att kolla på, då vi i nuläget saknar en spelare till vår trupp.

 

Jag har under kvällen fått rapporter från Emmaboda, där vi denna helg har med två lag i P17 klassen. Det är också premiär för våra nya pojkallsvenska tränare att leda sina spelare i en tävling. Resultatmässigt gick det inte så bra, men båda verkar mycket nöjda med spelarnas insatser. Och imorgon kväll får vi se hur det går för det andra laget.

 

Själv har jag för ovanlighetens skull varit hemma, vilket var skönt. Sen att det var full rulle på telefonen som vanligt är ju en annan sak, det var tränarna, Festim, Gits, Östran (serieförslaget), Winberg (Emil), Kalmar FDK (domare till matchen på måndag) plus lite sms.

 

Sitter nu framför datorn lite, och ikväll blev det faktiskt lite sökande efter musik istället för NIF arbete. Och hittade då givetvis mina favoriter Rammstein som jag skall åka upp och se i Stockholm i februari. Då skall jag få uppleva:

 

http://www.youtube.com/watch?v=RP6zIOFHqJc&feature=related

 

Men egentligen är jag ju en av de största fansen av 80’talsmusik, och då främst synth eller new age stilen. Och då man upplevt Depeche Mode live mellan 10-15 ggr så borde ju kanske inte Rammstein vara något jag skulle åka och titta på, men jag är som jag ofta får höra ”lite annorlunda” J Detta klipp är ju lite mer min ”rätta” smak kanske:

 

http://www.youtube.com/watch?v=3xLvArgSp3k

 

Och helgen måste det också bli en grundplanering inför nästa helgs nyinstiftade ”Fotbollsgala” för A-laget i Nybro IF. Vem blir årets spelare? Och vem får priset i den inte så eftertraktade ”Årets snedspark”? Det får ni alla ta del av efter vår gala.

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0