Träningsstart & silly season!

Vår Gala blev mycket lyckad, och vi hoppas att vi blir fler nästa år bara! Själv har jag tagit semester från min dagliga bilresa till Nybro, vilket innebär 3 kvällar i rad med familjen. Eller med datan rättare sagt, då jag mest suttit uppe och arbetat med allt administriva saker.

 

A-laget har börjat sin träning, vilken under november månad mest går till att lära de nya spelarna vårt sätt att träna, och hur vi vill få vissa specifika övningar att fungera. Känslan är god som mr Paso brukar säga.

 

Jag var och tittade på de två första träningarna i söndags och måndags, då la jag märke till en viss mr Henriksson från Lindås som såg lite tagen ut, men det var nog bara en synvilla Linus :) Oliver Bergman är en fantastisk person, hur viktigt är det inte med såna personer i ett omklädningsrum, och så är han bra också!

 

Jesper P glider med lite i bakvattnet, men jag har redan hört många säga att de blivit imponerade av Ola Petersson junior! Farouk verkar kunna bli den mittfältsmotor som vi bara kunde drömma om, lite flås där sen…..  Hörde att det var några som fick bita i konstgräset redan! Däremot har jag inte så mycket att säga om mr Evestål, detta pga att han jobbat kvällen denna veckan.

 

Sen verkar vår testspelare göra bra ifrån sig på träningarna, vilket gör att vi är mer intresserade nu av att eventuellt göra klart ett kontrakt. Men vi avvaktar till nästa vecka som planerat.

 

Skall bli intressant att höra hur de nya klarar sig mot Kalmar FF på lördag. Då vi skall möte många inbjudna pojkar födda 95-96 med pojklandslagsmeriter plus lite KFF spelare.

 

Angående våra 2 tomma platser i A-lagets trupp så fick vi en intressant kandidat idag, DET kan bli en rolig överraskning. Men vi får ”chilla” lite, då inget är klart är det inte lönt att spekulera. Sen får vi se vad Ronnie har att komma med, om han ringer mig!

En bild säger mer än tusen ord!!

På återseende!

 

Patrik Berg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0