Ordspråk = klokhet?

”Efter regn så kommer solsken” ”Kommer en kommer flera” Dessa påståenden känns väldigt relevanta då det gäller truppen som jag håller på att fylla. Det har varit en tung period av mycket negativa utstrålningar, velande och lite mindre bra attityd bland en del jag pratat med. Och när sen en av de bästa, både spelmässigt, attityd och bra positiva egenskaper, i måndags meddelade sitt beslut att gå till Lindsdal så var det tungt, men unge herr Serell är en person man ändå alltid kommer att tycka bra om.

 

Bättre ett ärligt nej än ett falskt ja

 

Men så kom allt att förändras över ett samtal, då jag idag pratade med mr Paso så är det nästan otäckt hur snabbt en känsla kan ändra sig. Roligt då att det kan ändra sig till det bättre! Och det var inte bara det att mr Henriksson meddelade mig att han bestämt sig för Nybro IF, utan det var hela paketet. Linus visar upp en mognad och beslutsamhet i det han vill som får många äldre att framstå som velande beslutsångestliknande personer. Istället så visar unge herr Henriksson upp många egenskaper man drömmer om att hitta bland många talangfulla spelare.

 

Alla stora beslut fattas med begränsad information och under osäkerhet

 

Dagen efter så träffade jag en för mig helt ny bekantskap, men då Gits o några andra bara framfört goda vitsord, och bra fotbollskunskaper, så skrev jag kontrakt på stående fot med mr Farouk Sulemana. Så nu känner jag mig laddad med mycket positiv energi inför två intressanta möten med två bra fotbollsspelare.

 

Och då jag efter kvällens möte fått klart för mig att vi inte kommer att kunna ha ett farmarklubbsavtal med Trekantens IF, så har vi ändrat vår tilltänkta A-trupp till att bestå av 18 st utespelare plus en målvakt. Och då vi i dagsläget har kontrakt med 1+15 spelare, samtidigt som jag bokat möte med två potentiella på måndag, så är vi helt plötsligt i slutspurten av att få ihop nästa års trupp. Och mötet mellan Gits o hans nya arbetsgivare verkade mycket positivt för Nybro IF’s del.

 

Hinder är något du ser när du tar bort ögonen från målet

 

Så på måndag kväll hoppas jag bara vi har två platser kvar i truppen, och då har vi ändå många bra spelare runtomkring i kulisserna som vi inte kan knyta till oss. Men, nu ska vi inte gå händelserna i förväg, på måndag kanske Emil blivit såld, båda mötena har kraschat, Gits fått nya arbetstider, någon spelare hoppat av, plus lite annat som kan hända!

Antingen ser man möjligheterna, eller ser man bara problemen.

 

Men som vissa spelare säger, jag vet inte, man vill ju ta rätt beslut. Då tycker jag istället man måste säga, känns det bra så kör man, känns det inte bra så kör man inte. Och att veta om man tar rätt beslut är det ingen som vet. Jo kanske de experter som efter några månader säger ”att det var det jag sa”. Man tar ett beslut, och sen får man se om det blev bra. Men tar man inget beslut så får man aldrig reda på om det var rätt beslut.

 

Efterklokhet är en exakt vetenskap

 

Jag tog nog många fel beslut idag, men utan att veta om de flesta, så försöker man lösa dem på bästa sätt. Eller får man ta nya beslut, och hoppas att de blir bättre.

Detta sett helt ur mitt egensinnade konstiga synsätt, men jag får stå för dem, annars är de inget värda tycker jag. Eller som jag precis läste:

 

Den som alltid vet bäst lär sig aldrig något

 

Jag ser fram emot nästa fredags gala, då Empoo o Dave kommer att få jobba häcken av sig!

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0