Tid, planering & krämpor!

Tid, vem kan kontrollera den? Den snurrar allt för snabbt just nu iaf, man planerar alltid att göra både ditten och datten, men allt som oftast så hinner man bara med en bråkdel av vad man hade planerat, vilket är mycket irriterande när man sitter i bilen hem framåt småtimmarna. Men man får väl lära sig att planera bättre bara!

 

Från i tisdags kväll så har mitt headset suttit fastklistrat vid mitt öra, det är både ömt samt gett en kraftig huvudvärk. Och vi män brukar ju bli lite gnälliga då vi känner av lite krämpor, och jag är nog en av de ibland lite gnällande små ynkliga männen!

 

Annars så är det ju fullt upp med spelarinventeringen inför nästa år. Först kontakt med klubben, sen den aktuella spelaren, och sen få till att alla kan komma nu under en kort period för att båda parter ska kunna känna om det kan bli aktuellt med att gå vidare med en eventuell övergång.

För vi har ju några platser till att fylla i truppen då vi inte erbjudit några spelare något nytt kontrakt för nästa år.

 

Och måste väl här framföra en stor eloge till vår ”fd striker” Robert Björklund. Att efter vårt avslut i förhandlingarna, då vi inte kom överens om träningsmängd, få läsa ett så positivt reportage om Nybro IF var inte bara förvånande, utan enormt glädjande. Det gör att vi alla kommer att ha en väldigt positiv bild på vår käre ”Interfantast”, samtidigt som jag lovar att jag håller tummarna för ett positivt och framgångsrikt fotbollsår för dig Robert. Om du nu bara inte går till någon av våra motståndare i nästa års Div.3, för då hoppas jag du visar samma hjärta som i reportaget :)

 

Av våra testspelare som tränade med oss i tisdags så hörde jag väldigt positiva beröm för en av dem, men det var roligt att höra lite om alla spelarna. Men det mest väntade var ändå att höra att de flesta nya hade lite problem med orken! Men till imon tillkommer det några till, så får försöka kolla av tekniken på dem under kvällen.

 

Håller nu på med planeringen av Nybro Open, där vår ”Elitklass” inte kommer att finnas kvar vid namn iaf, men jag hoppas vara klar med hemsidan till cupen under nästa vecka.

Bigso-Box sidan är ju redan uppe, och där fick vi den första anmälan direkt, och det var inga mindre än AIK från Stockholm!

 

Nu hoppas jag på att komma i säng före kl 02.00, och hoppas även på många positiva möten under torsdagskvällen, vilket jag i så fall lovar redogöra för under lördagen.

Och lördagen innebär också ett spännande kval till nästa års pojkallsvenska mot Hovshaga borta.

 

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0