Att älska sitt jobb!

Nu är det högsäsong i mitt ”riktiga” jobb, då titeln ”Sportchef” oftast innebär att man arbetar med det sportsliga, och inte med allt annat inom en förening, typ camping, ekonomi och ca 100 andra saker som ofta hamnar på mitt bord. Men för mig som person är det bara roligt, jag älskar att arbeta med helheten i föreningslivet, jag älskar verkligen mitt jobb i Nybro IF. Men det jobbiga är ju att jag känner att jag gör ett sämre jobb, då tiden inte räcker till för allt som jag vill göra inom Nybro IF.

 

Min andra stora arbetsuppgift är ju som ungdomsordförande i ungdomsstyrelsen. Detta är, och har varit en underbar arbetsuppgift, ofta väldigt jobbigt under vissa perioder, men oftast är det ett arbete som ger mig en stor tillfredsställelse. Där har jag som tur är haft några ungdomsledare som hjälpt mig på ett underbart sätt. Det är härligt att arbeta med människor som är positiva och som ser till föreningens bästa, och inte bara till sitt egna lags bästa.

 

Inom den närmaste framtiden är det för mig prioritet på att försöka hålla koll på eventuella unga spelare som har viljan att träna så mycket som vi gör, att organisera hur vi skall ha det i de äldsta lagen under A-laget, planera Bigso-Box & Nybro Open, arbeta med våra ansökta medel från idrottslyftet, bokning av tider under vintern. Allt detta gör ju att jag kommer att ha en höst fylld av arbete, helt underbart för mig, kanske inte lika underbart för min familj!

 

Men det som intresserar allmänheten mest är ju arbetet med planeringen av nästa års trupp till A-laget, och vi ligger ju lite bättre till än förra året kan man väl säga. 10 spelare och 2 tränare klara gör ju att vi ligger rätt bra till, men det kan vända snabbt som ögat. Men under nästa vecka så kommer jag att prata med merparten av årets spelare och diskutera kontrakt inför 2012.

Och då lär väl vår gästbok livas upp lite mer än vad den gjort i höst, men bra spel och resultat brukar ju göra de människor som vill framföra sin åsikt om hur vi skall göra lite tystare!

 

Vi har tyvärr också fått lägga stor energi på några saker som enligt vissa kallas ”energiläckage”, och den känslan kan jag understryka är vad jag och tränarna känt. Men nu hoppas vi alla på en positiv fortsättning, och den sista veckans insats har gjort oss förhoppningsfulla om en bra och positiv framtid i ämnet. Efter motigheter reser man sig ibland starkare!

 

Inför morgondagens möte med idag nedflyttningsklara Ryssby IF så har tränarna haft sin tuffaste uppgift hittills då det gäller uttagningen. Många friska och duktiga spelare har gjort det svårare än vanligt att ta ut en trupp. Tufft för vissa, men det är ju den styrkan vi måste ha för att kunna ta nästa steg i vår utveckling, stor konkurrens i en positiv utvecklande miljö. Skall bli intressant att se startelvan imorgon! Vi syns på Vickan!

 

Patrik Berg

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0