Kortisar!

A-laget har nu börjat spela lite matcher, vilket alltid är intressant. Förra helgen förlorade vi rättvist mot FC Växjö, men i helgen spelade vi lite bättre i Årydcupen, där vi med möda tog oss vidare från gruppen, men sen gjorde en riktigt bra match i 8:delsfinalen mot Växjö BK.

 

Så nästa helg blir det en tuff helg, först möte med Lindsdal på lördagen, för att sen spela slutspel i Årydcupen på söndagen! Men vi har ställt frågan till Lindsdal om att ev få flytta matchen till veckan, vi återkommer om när och var.

 

Semester, ja det hade suttit som en smäck just nu! Men det blir nog bara till att härda ut denna veckan med, sen hoppas jag att åter få arbeta med något positivt igen, något som är lite mer stimulerande. Kulmen på denna tunga period hoppas jag infinner sig på söndag, då jag hoppas att vi alla kan prata ut och därefter gå vidare och fortsätta att försöka göra allt så bra som möjligt.

 

Och jag har äntligen skickat ut mitt utlovade mail till alla föreningar om vad de tyckte om årets ”Kährs Nybro Open” Inväntar nu tålmodigt på alla svaren!

 

Följetången med konstgräsets spelbarhet fortsätter, och det jobbigaste är inte att planen ibland inte är spelbar, utan det är att vi fortfarande får försvara oss gällande att vissa inte tror att vi förstår problemet. Nybro IF har full förståelse för att konstgräset ibland inte är spelbart, men om man nu inte har någon annan plan/lokal att träna på så får man ibland halka runt och jogga. Skall man då betala för planen? Nu har kommunen tagit beslut på att föreningar inte behöver betala om planen är i dåligt skick, vilket är bra. Tror inte Nybro Vikings skulle vilja betala om isen vore full av grus!

 

Till helgen möter vi Empoos och mitt gamla lag Lessebo GoIF, och vi har flyttat matchen till Kalmar (Gasten) pga lite olika orsaker, delvis för att Lessebo också önskade en senare starttid, nu är det 14.30 som gäller.

 

På tal om min nygamle kompis Empoo så var det med sorg jag läste hans nedläggning av hans ”hörna”. Men precis som jag predikat för de äldre pojklagen, man måste göra något helhjärtat, annars blir det inte bra.

 

Och till sist några ord om vår huvudtränare mr Paso, då jag tyvärr måste meddela min oro för hans hälsa! Nu är han fullt likvärdig med undertecknad då det gäller att glömma bort saker man skulle gjort……  Det blir nog ett vimsigt Nybro IF i år :)

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0