Förändringens tid är här, men framförallt framtiden!

Förändringarnas tid är åter här! Nybro IF har äntligen gjort det ”förbjudna” värvat en etablerad spelare! Jörgen Helmerssons comeback är inte bara efterlängtad, fantastiskt väl mottagen av många av spelarna, utan den är vad jag hoppas en start på en utveckling där vi i Nybro IF skall kunna presentera mer spelare av samma kaliber.

 

Men det som är minst lika skönt är ju att vi i så fall kommer att ha plats för ännu mer uppflyttning av våra unga spelare från ungdomsgruppen. Här tror jag nog att det är några som undrar hur det kan komma sig, men det återkommer jag till vid ett senare tillfälle och förklarar.

 

Jag sitter just nu och skriver ett långt inlägg om alla våra 6 uppflyttade spelare från ungdomsgruppen, vilket jag känner starkt för att skriva om. Det är ju detta jag har som främsta mål att genomföra, och precis som Roger Gustafsson sa när vi var och besökte honom i IFK Göteborgs borg härom veckan, det är Joel Allansson som kommer att dra mest nytta av våra etablerade nyförvärv!

 

De 6 spelare det gäller som just nu håller på att försöka övertyga vår tränare Mr Pasho om hur bra dem är heter från vänster: Rasmus Artebrant (97), Adam Karlsson (96), Igor Vidovic (98), Viktor Bobin (97), Erik Rasmussen (97) och Filip Lundin (98). Och än så länge har de skött sig över förväntan, men vi får se om det blir någon av dem som får stanna kvar och träna med A-laget även när vi startar upp till hösten. Vi har även bjudit in Ludwig Johansson (94) som gjort bra ifrån sig i Trekanten. Sen får vi se om det blir någon vi skriver A-kontrakt med redan nu i sommar.

 

Men nu laddar vi för vårt egna ”Superderby” när vi på tisdag möter Lindsdal i 8:delsfinal av årets upplaga av Smålandscupen, i år kallad Hyundai Cup. Det skall bli roligt, men känslan är att vi kommer att få jobba häcken av oss då Lindsdal ångat på bra i serien, men känslan är skön!

 

PS det hade väl varit trevligt om mr Festim Pasho hittade tillbaks till tangentbordet och gjorde ett efterlängtat (gäst)blogginlägg J

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0