Long time no see..... / Flerohopp!!

Jag vill nu bara förklara varför Nybro IF bloggen varit än mer tyst än vanligt, och det är så enkelt att jag i två veckor arbetat med att färdigställa våran egna ”Nybro IF tidning” som skall delas ut i Nybro kommun den 5 april.

 

Så istället för att arbeta med Nybro IF frågor och skriva lite här på bloggen om vad som händer i vår förening så har varenda kväll lagts på att skriva och redigera alla sorters artiklar som skall med i tidningen.

 

Så jag hoppas på förståelse på detta varför jag inte lagt in något intressant här på ett tag nu, och jag kan väl samtidigt känna mig rätt chanslös just nu i bloggvärlden ändå. För nu har ju Kim Ahlqvist fått igång sin blogg med uppdateringar varje dag, vilket är ett måste om man vill ha många läsare. Och detta har ju även gjort mr Markku Ahonen väldigt aktiv, vilket gjort att även den uppdateras med nya inlägg i en strid ström som jag inte orkar följa med i, då jag känner att jag måste prioritera vad som är viktigast för Nybro IF, och tyvärr är det inte att blogga J

 

Men gällande den aktuella händelsen senast då vi fick läsa om hur dåligt, elakt, omoraliskt, orättvist och mycket annat vi i Nybro IF nu kunde anklagas för gällande vår medverkan i matchen mellan Flerohopp och Alsjöholm vill jag säga följande:

 

Jag har alltid varit av den linjen att vi i Nybro IF alltid skall försöka samarbeta och hjälpa andra föreningar runt och i Nybro kommun. Vår tränare Festim Paso fick en förfrågan från Flerohopp ca 2 timmar före matchstart om vi kunde hjälpa dem med några spelare, då de fått många återbud till matchen mot Alsjöholm.

 

Och när Festim ringde mig o frågade vad jag tyckte så var vi båda överrens om vad vi ville göra. Och första känslan var ju givetvis att hjälpa till när någon förening har problem, men vi förstod med en gång att det kunde slå negativt mot oss, om nu Flerohopp skulle vinna stort. Men samtidigt så förstod både Festim och jag vad som skulle hända om vi tackade nej till en fråga om hjälp, då skulle vi uppfattas som en förening som inte hjälper andra föreningar vid behov!

 

Så jag godkände Festims förfrågan om att hjälpa Flerohopp på direkten. Men då vårt P17  samtidigt spelade match mot vår samarbetspartner Trekantens IF så var det inga lediga spelare därifrån. Så då skickade Festim ut ett sms till våra spelare i A-laget, och först att svara var Tommy P och Mattias E, därav blev det de som fick hjälpa till.

 

Det vi ställde som krav var att Alsjöholm gick med på att Flerohopp använde spelare från Nybro IF, och det fick Festim besked om att det skulle ordnas. Så då var allt ok för oss, vi hjälper en förening i behov, och motståndarna har godkänt detta.

 

Nu var Festims och min fasa bara att Flerohopp skulle vinna med stora siffror, för vi förstod då direkt att saken skulle kritiseras, vilket också blev fallet!

Så tack vare att Flerohopp var klassen bättre än Alsjöholm, samtidigt som de förstärktes av två mycket bra Nybro IF spelare blev ju ingen bra företeelse för Nybro IF som förening.

Men samtidigt tror iaf både Festim och jag att vi hade setts som positiva hjälpare av Nybro fotbollen bara matchen hade blivit jämn, men så blev ju inte fallet!

 

Så istället blev nu återigen Nybro IF det svarta fåret, vilket vi börjar bli vana vid, men ändå….

Vad hade hänt om vi tackat nej till Flerohopps förfrågan? Matchen hade ställts in, och det hade skrivits om att Nybro IF inte hade ställt upp med spelare, och förstört för Nybro fotbollen!

 

Jag sa också till Festim att jag kommer nog att få på pälsen av min styrelse för detta beslut, då de troligtvis bara ser det ur Alsjöholms synvinkel, och inte ur den vinkeln vi båda pratade om, nämligen hela Nybro kommuns fotboll. Och mycket riktigt fick jag mig en rak och tydlig förklaring i hur dåligt detta beslut att hjälpa Flerohopp var för Nybro IF…….

Men att jag och Festim tycker något helt annat förstår nog de som läser detta!

Hade jag bara fått en fråga om varför jag tog beslutet att godkänna utlåningen hade jag inte sagt något, då hade jag förklarat varför. Men det var kanske ett dåligt beslut, det beror nog på vem vi pratar med!

 

Patrik Berg


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det jag har svårt för i denna fråga är om någon av era bättre spelare hade blivit långtidsskadad.. Ingen försäkring som gäller för den spelare samtidigt som ni tappat en väldigt duktig spelare..

2012-03-25 @ 23:12:36
Postat av: Patrik Berg

De var försäkrade, jag har kontrollerat denna fråga tidigare med Svenska Fotbollförbundet.

2012-03-27 @ 16:51:24
Postat av: NIF:are

Att hjälpa andra föreningar är en god och bra ambition, men aldrig på detta sättet. Hoppas det var sista gången jag hörde att detta har hänt med A-lagsspelare i NIF.

2012-04-02 @ 12:21:15
Postat av: NIF

Det hoppas inte jag, bra att ni hjälpte till när ett lag hade ont om folk. Hade ni inte gjort det så hade några gnällt för det.

2012-04-06 @ 11:59:09
Postat av: Jävla gnäll

Men herregud! Så fort det finns tillfälle att gnälla, då ska det gnällas rejält.

2012-05-21 @ 00:31:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0