En tung kväll....

Ja här sitter man söndag kväll och är ganska bitter efter 2 tunga förluster denna helgen.

Vi kan börja med gårdagen då mitt kära Liverpool åkte på däng mot Chelsea i FA Cup finalen efter en ganska så spännande match tillslut. Där Chelsea var det klart bättre laget i första halvlek med ett 1-0 resultat i paus. Andra halvlek hade knappt börjat då Didier Drogba distinkt satte 2-0 och man trodde matchen var över. King Kenny svarade med att snabbt sätta in Andy Carroll årets värvning (not) men han tackade för förtroendet och reducerade ganska så omgående med ett riktigt bra avslut i nättaket. Helt plötsligt började Liverpool vakna till liv med ett helt annat spel än vi sett tidigare under matchen. Kvitteringen är ju faktisk riktigt nära då Carroll har ett kanonläge på nick som jag tycker han borde ha gjort mål på men Petr Cech gör en kanonräddning på mållinjen.

Tyvärr förlust och jag får väl smärtsamt gratulera sportchefen Berg till en titel i år =)

 

Den andra förlusten stod vi i Nybro IF för borta mot FK Linköping.

Enligt rapporterna var de riktigt bra spel i ca 60 minuter där vi hade en 1-0 ledning genom Jeppe P och vi hade bud på 2-0 men Linus friläge tog i insidan av stolpen. Sedan tappades spelet sista 30 och kvitteringen kom från ingenstans och även 2-1 i baken surt som bara den. Men bara o bryta ihop o komma igen.

Jag själv fick inte vara med idag då jag lyckats med bedriften att få 3 gula kort på lika många matcher. Riktigt tråkigt att inte få vara med och kunna bidra med nånting denna matchen, men jag får försöka hålla mig ifrån de gula korten i fortsättningen =)

 

3:e resultatet som inte gick min väg var Hammarbys match mot Varberg som slutade 1-1

där Bajen börjat dåligt i första halvlek för att sedan ta över i andra.

Annars har Bajen börjat betydligt bättre i år än i fjol, och jag hoppas verkligen man är med och tampas om de allsvenska platserna när det drar ihop sig till hösten.

 

Bättre var de förra helgen där man bara gick runt och myste efter våran riktigt sköna derbyseger

mot Färjestaden. Det satt hårt inne men i matchen sista spark klev bonden från Boda fram (Jacob)

och han såg verkligen ut som en riktig striker när han smekte in bollen intill bortre stolpen.

Den känslan som infann sig går inte och beskriva när man såg nätet rassla och man insåg att nu jävlar har vi vunnit med största sannolikhet. Domaren han knappt blåsa igång förren han blåste av och där stod vi som segrare, riktigt skönt.

Matchen tycker jag vi borde ha avgjort tidigare då vederbörande hade ett par riktigt bra lägen,

framförallt ett friläge i första som hade inneburit 2-0, men istället miss och kvittering för Färjestaden precis innan halvlek. I andra halvlek får jag 2 bra lägen med skallen, men det ville sig inte där heller, utan denna gången var det Jacob som blev hjälte på övertid.

 

Nu vankas de ju ny vecka med nya träningar och match redan på tisdag då vi åker till Åryd för match i smålandscupen. Ska bli kul och jag hoppas vi kan gå så långt så att vi kvalificerar oss för svenska cupen.

Men framförallt boka in söndag kl 15.00 på Victoriavallen då Mjölby Södra IF

kommer på besök.

 

Med vänlig hälsning

 

Mattias Evestål

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0