Oliver Bergmans väl valda!

Har fått en och annan pik av Mr.Berg för att han tycker jag är för slö med att skriva mitt blogginlägg. Men jag säger som så, att ett blogginlägg på Nybros mest kända blogg hastar man inte iväg hur som helst,  utan man måste vänta tills det känns rätt och nu sitter jag här och filosoferar på mina väl valda.

Efter en helt underbar helg med 3 poäng mot serieledarna IK Östria Lambohov så har denna helg avnjutits i harmoni och glädje. Så fort det uppstått något bekymmer eller problem har man bara stannat upp och tänkt tillbaka på matchen för att då fått tillbaka smilgroparna och leendet på läpparna för att sedan fortsätta att njuta.
Matchen i sig var en ända stor kollektiv insats ända från Gezim ”musen” Dalipi som stod vid sidan om denna match (skadad) via hela bänken och ut till dem som gjorde det fysiskt ute på planen. Det var riktigt kul att spela när vi gjorde det så som vi gjorde i Linköping. Vi sprang, täckte upp för varandra, offrade oss och inte minst var vi organiserade när vi behövde. Vi fortsatte vara lika stabila bakåt som vi varit hela säsongsinledningen och mindre roligt blev det inte heller att få se Mattias Evestål runda målvakten och kyligt sätta 1-0. Samtidigt var det skönt att själv få vara inblandad i slutminuterna när Lambohov får ett farligt frisparksläge, det var en härlig känsla att få sträcka ut och känna bollen ta på fingertopparna och sen vidare ut till hörna i det skedet av matchen.
En bättre start på helgen kunde man inte fått!

Men i veckan som kommer gäller det att ta med oss energin som vi skapat åt oss själva men samtidigt inte vara nöjda utan på lördag kommer nästa uppgift där vi återigen står inför en borta match mot Lindö FF. Vi ser oss själva ha goda chanser till tre nya poäng men då krävs samma attityd och inställning som mot Lambohov. Vi ser med glädje fram emot lördag och en ny möjlighet att klättra i tabellen för att ge oss själva bästa möjliga utgångsläge till nästa hemmamatch då ett derby står för dörren. IFK Berga kommer på besök den 2 juni och då kan jag lova att det finns ingen som kommer att kliva undan. Det kommer vara krig i 90 minuter där det lag som förberett sig bäst och har den bästa viljan kommer att stå som segrare. Naturligtvis kommer vi i Nybro IF att göra allt vi kan för att det ska bli vi som står där som segrare.

Alla vet också att till helgen är det Elit-loppet på Solvalla med värdens bästa trav på menyn. Så alla som vill bli miljonärer eller säkra upp semesterkassan ta kontakt och rygga mig så ska ni se det ordnar sig!

Detta var mina väl valda, hoppas vi ses på Vicktoriavallen den 2 Juni för att stötta oss till en derbyseger!

Med vänlig hälsning Oliver Bergman


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0