Nya insatser!

Och så var det högsäsong igen för de personer med mina arbetsuppgifter, då vi är mitt uppe i "Silly Season". Och precis som i livet så går det ibland bra, och ibland går det mindre bra! Men känslan vi just nu har i Nybro IF är väldigt bra. Alla i Nybro IF vet ju hur mycket jag slåss för att vi skall vara klara så tidigt som möjligt med truppen, och jag har hört hur omöjligt och dumt det är! Men jag har fått min bekräftelse många gånger om i år :) 
 
Jag hade ett möte med 8 av spelarna i årets trupp, där en av dem var tydlig med att han inte kommer att bestämma sig förrän senare. Och det är ju helt ok, men det jag var tydlig med var att jag tror det är mycket svårt att kolla med ev nyförvärv då inte nuvarande trupp inom föreningen har skrivit på! Och förra tisdagen så stod där 6 spelare på kö utanför mitt kontor för att göra det jag bad om, att ge Nybro IF en bättre chans att skapa en bättre trupp till nästa år. Jag var djupt imponerad av spelarnas åsikter under vårt stora möte och handlingskraften de visade.  
 
Sen finns det ju aldrig några garantier, men vi jobbar nu stenhårt för att vi skall få in någon/några spelare som gör oss mer slagkraftiga nästa år. Sen har jag lite dåligt samvete då jag inte har hunnit med att prata med alla spelarna i årets trupp än, men jag kommer att göra så under nästa vecka. 
 
Vi har ju redan gått ut med fyra spelare som inte kommer att vara kvar i Nybro IF nästa år, Daniel H, Vehbi R, Flamur P och Jakob J. Men vi har sen tidigare skrivit kontrakt med 5 st från ungdomsgruppen, där målvakten Filip Lundin och Rasmus Artebrant redan flyttats upp permanent. För de andra tre gäller det att visa framfötterna, och de är Viktor B, Erik R och Adam K. Deras framtid (gäller egentligen alla i truppen) kan bli som vi under hösten gjorde, att låna ut spelare för att de skall få speltid i seniorfotboll. Vi samarbetar ju med Trekantens IF, och Calle Winsth utlåning dit, (och Adnan Hadzics till Påryd) blev mycket lyckosamma för alla inblandade parter.
 
Men i kategorin rena nyförvärv så har vi i dagsläget målvakten Robert Jonsson från Pukeberg klar, och han kommer att ingå i en mycket stark målvaktstrio med Oliver Bergman och ovan nämnda Filip Lundin. Sen hade tyvärr inte Johan Gunnarsson tid att fortsätta som ass tränare, vilket han flaggade för i augusti. Och för några veckor sen så ställde vi då frågan till Bashkim Isufi om att hoppa över till ledarsidan, vilket han alltid varit intresserad av, fast kanske inte än. Men han har nu tackat ja till att redan vid 26 års ålder påbörja sin ledarkarriär, vilket vi är mycket nöjda med att han gör med Nybro IF. 
 
Så vi känner att vi ligger fantastiskt bra i tid än så länge, vi har det mesta klart med både trupp och ledare, och nästa vecka är redan fulltecknad med nya möten, så vi hoppas att vi snart kan återkomma med de sista pusselbitarna. Känns också väldigt skönt då vi fick positiva tongångar från vår minnesstund för Shayan, vi var många som ville delta i vårt arrangemang på Vickan, Nybro IF och Shayans familj tackar er alla. 
 
 
Patrik
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0