Kährs Nybro Energi Open 2017 summering del 1....

Precis som förra året så ska jag försöka sammanfatta årets upplaga av Kährs Nybro Energi Open 2017 här på bloggen, och en hel del kommer att vara likvärdigt, medans lite annat är nytt.
Och som vanligt så hade jag en tanke på att sköta detta under cupdagarna, men det blir alltid så mycket att åtgärda den första tiden, och sen orkar man inte under lördagen och söndagen då man bara sovit några få timmar.... Så det får bli som förra året lite i efterhand. 
 
Och veckan började med några kommentarer på socila medier hur fel allt var i upplägget, tiderna, och lite annat, det kallades både det ena och det andra, och en klass blev döpt till skitturnering... Men precis som jag gjort några gånger innan så kommer jag att prata med kommunlagen om hur dem tycker vi ska göra upplägget, jag är och har alltid varit idel öra för åsikter.
Men jag har även fått oerhört många positiva signaler från väldigt många lag och personer, det tackar jag för. 
 
Sen är ju vissa önskemål inte genomförbara, men att det finns åsikter tar jag som positivt, då finns det ett intresse. Och redan nu kan alla kommunlag boka in tiden 18.30 på söndag den 15 januari på Victoriavallen, så har vi gemensamt en öppen diskussion för dem som vill delta och framföra sina åsikter.   
 
Det var lite problem innan vi kom igång med årets turnering, den 36:e i ordningen, då det spelas flera damturneringar under samma helg vilket gjorde att vi endast blev 5 lag i damklassen. Detta tillsammans med att det nu bara är 10 kommunlag gjorde ju att det blev 2 grupper som vanligt på torsdagen, men att det istället för 12 blev 20 matcher att hinna med.Men då vi detta år kunde börja lägga mattan redan kl 16.30 så kunde vi också flytta starttiden en timme tidigare för att det inte skulle bli spel till kl 03.00. 
 
Torsdagen är det ju som alltid en akut inläggning av mattan där A-laget har som uppgift att göra, och det är ju alltid lite ovant för dem spelarna som inte varit med om detta tidigare, men allt gick bra och vi kunde starta i tid kl 19.00.
 
 
Vårt största problem är ju att mattan vi hyr har klippts ner och är nu lite för liten för att täcka hela isen, vilket gör att vi får lägga en speciell papp utmed kanterna. Och även här finns det lite olika lösningar, men hur man än gör så kan det bli halt när man springer på den, vilket de flesta spelarna förstår, 
Men några gånger så var det några spelare som sätter foten på pappen, och då går den ju sönder och måste lagas. Det komiska är att det ofta var samma spelare som satsade fullt fast dem närmade sig kanten med pappen, medans 99% av spelarna sakatde in och tog det försiktigare när dem närmade sig sargen!
 
Annars så är det ju föräldrar till våra ungdomar, och ibland även de äldre lagens spelare, som gör stora insatser i kioskerna under cupen, och där gjorde många en fantastisk insats, och där de flesta spred en positiv atmosfär runt omkring kioskerna.Men det som hjälpt mig mest från mina tidigare år som cupansvarig är ju att jag fått hjälp av 
Jenny Karlsson som återigen befann sig som jag till 99% i ishallen under dessa 4 dagarna. 
 
 
Sen hade vi detta år nr på våra fribiljetter som har delats ut till våra sponsorer, men ändå så chansade några på att kopiera sina biljetter och gick in med samma nr som någon annan redan gjort, tyvärr så missade vi att haffa dessa. Och vi fick också larm om att det skulle släppas in folk, men jag tror vi fick stopp på det.
 
Men förutom det så var det en fantastiskt trevlig turnering, allt flöt på bra under hela cupen, fast vi fick för ovanlighetens skull några skador, men vi hoppas att dem tillfrisknar snabbt. För under dem senaste åren så har det knappt varit några tillbud alls, och vi hoppas detta var en tillfällighet.
 
 
I år när det var röd dag så passade P02-laget med Anders Olsson i spetsen på att genomföra en träning när hallen stod tom under fredagen. 
 
 
Och vi har lite idéer på att ev hitta på någonting nästa år under fredagen, men det får vi återkomma med senare. 
 
Men jag vill här framföra ett jättetack till alla funktinärer, föräldrar och alla andra som hjälpte till att göra årets upplaga av Kährs Nybro energi Open till en trevlig helg med mycket folk och en hel del fotboll.
Utan allas insatser så går det ju inte att genomföra en så här stora aktivitet, TACK.  
 
Under dem närmaste dagarna så skall jag sammanfatt alla klasser med mina personliga kommentarer  :)
 
Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0