24-timmar

Vad hinner man göra på ett dygn? Inte mycket känns det som, men det hänger väl ihop med att man har för många bollar i luften kanske. Hade varit lättare att få en bra känsla om man fick avsluta lite projekt, men nu känns det som att det bara blir mer o mer projekt för varje dag! Ingen bra ekvation, men självförvållad!

Just idag har jag lite mindre roliga möten framför mig, då vi idag skall flytta lite spelare mellan våra grupper i pojkallsvenskan och pojkgruppen. Men för att lindra förflyttningarna lite så har jag beslutat att gå efter lite andra kritierer än vad många andra tror. Jag hoppas nu bara att de utvalda visar upp den mognad som jag tror de besitter.

Roligt däremot när vi återigen skriver ett långt kontrakt med en egen ung spelare, denna gång är det 95-killen Vladan Vidovic som visat framfötterna på A-lagets träningar. Det går att ta sig fram i Nybro IF, bara man vill o visar rätt inställning så hjälper vi gärna till.
Sen att vissa tror att det bara räcker att gå till träningen får vi leva med, o det värsta är att det ofta kommer någon reaktion också, typ "jag fick aldrig chansen" eller "det är tränarens fel", då man oftast borde börja med att rannsaka sig själv! Har jag gett allt på träningarna? Har jag följt förenings policy? Har jag prioriterat fotboll före släktkalas o 20 st studentfester? Har jag visat en positiv inställning o attityd under träning o match? 

Nu börjar vrt kontor bli färdigt, väntar nu på besked om vad jag kan lägga på mitt klorin tvättade golv så det inte blir skitigt med en gång. Känns som att det kan bli mycket trivsamt att sitta på kontoret snart!
Och det kommer att bli mer lättarbetat när mr Lundell o jag får var sin arbetsplats att förvara alla våra papper på :) 

Roligt o ett väldigt uppskattat initiativ till lördagens 80-talsfest måste jag säga. Det var många roliga förklädnader man fick se, väntar otåligt på lite bilder från min "undercover reporter", vilket nog kommer att glädja många! 
Tack till er som anordnade detta, o som vanligt var det med P-O Johansson i förarsätet, bra jobbat. 

Har även ställt en fråga till en förening om att inleda ett samarbete på ett lite nytt sätt, o det verkade positivt. Ska bli intressant att se vad det leder till. 

Nu väntar vi på ännu ett rubliklöst reportage från den anonyme mr Paso :)

Patrik Berg 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0