Bloggtorka & samarbete!

Nu skall jag försöka komma ifatt lite med informationen om allt runt omkring min kära förening Nybro IF. 
 
 
Först ut så måste jag ju rapportera om vårt samarbete med Trekantens IF, vilket inte är ett vanligt samarbete som det ofta brukar vara, utan ett samarbete där det främst skall vara den mindre/lägre föreningen som skall vinna på det, i detta fall Trekantens IF. 
 
Vi i Nybro IF har under flera år försökt att hitta någon förening att samarbeta med, och vet att Holm försökte innan jag kom in i bilden också, Och inför säsongen 2011 så var vi väldigt långt gångna med möten och tankar om ett eventuellt samarbete med Pukeberg, men det blev istället så att många Pukebergare samlade ihop sig för att verkligen försöka behålla sin förening för sig själva. Och jag måste säga att det var bra för Pukeberg att många tog tag i saken och gjorde ett aktivt ställningstagande för att hjälpa sin förening.
Och resultatet blev ju väldigt bra där A-laget länge var med uppe i toppen, för att tillslut hamna på en fullt godkänd 6:e plats.  
 
Men inför förra året så ringde Magnus Bobin upp mig och frågade om vi var intresserade av ett samarbete, vilket var oväntat då det var första gången någon förening frågat stora stygga Nybro IF om att hjälpas åt!
Och vi fick en bra relation direkt mr Bobin och jag, främst i en grundregel som vi kom fram till direkt, vi skall bara hjälpas åt när det verkligen är behov, INTE som så många gjort att den större föreningen tar över och skickar ner spelare som det passar dem. Och vidare lovade jag Trekanten en viktig sak, att under hela första året så skall inte Nybro IF be om någonting, utan däremot så lovade Nybro IF att ställa upp på alla önskemål som nu Trekanten kunde ha. Detta för att det inte skulle pratas om hur vi då utnyttjade Trekanten, utan detta skall vara en positiv sak för båda parter.
 
Och jag tror Trekanten bad om lite hjälp till sitt B-lag 3 eller 4 gånger, och då hjälpte vi dem med spelare. En gång fick de även stå ut med att få med mig som spelare, men de godkände även det :)
Så jag tror faktiskt att bägge föreningarna känner att samarbetet har varit bra, att vi båda är positiva till hur våra föreningar har behandlat varandra, samtidigt som jag inte hört några arga motståndare beklaga sig över att hur fuskit det är med Nybro IF spelare i Trekantens B-lag.
 
Och i höstas så blev samarbetet än intensivare, detta då vi lånade ut calle Winsth till dem under hela hösten. Detta för att vi tyckte Calle behövde få lite mer speltid då vi inte hade något B-lag för han att spela i. 
 
Och söndag den 2 december så slutförde vi ett mycket lyckat samarbete under 2012 med en liten intern inomhusdag i OG-hallen kallad Tipscupen. Vi tog ut 18 spelare var och delade upp dessa i 4 lag, spelade ett gruppspel och en rafflande final, för att sen avsluta llt med en fika på Vickan. 
Fantastiskt trevligt!
 
Nu laddar vi för ännu ett bra positivt samarbetsår, men närmast laddar jag för ännu ett blogginlägg om vad som hänt i Nybro IF under den senaste tiden! 
 
Mvh
 
Patrik
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0