Mot Moheda...

Sitter nu i bussen mot Moheda för en ny match i division 3, och det är precis som det alltid är en mycket viktig match. Det är egentligen rätt fantastiskt att det alltid pratas om hur viktig nästa matchen är, men ändå är det bara en av 22 i en lång serie. 
 
Läste igår om att om Nybro IF måste nog vinna för att ha någon chans för en topplacering i årets serie! Det är ju för mig inte en bra och genomtänkt uttalande, men att det däremot är en fras som används i all media är en annan sak. Man måste ju som skribent haussa upp den närmast förestående matchen, så det skrivs så både i Aftonbladet som det gör i lokalbollen.
 
Och själv så gör jag precis som jag alltid gör när mina favoritlag skall spela, jag tror nästan aldrig på en framgång! Jag hoppas givetvis, jag drömmer likaså om framgång, jag vill så gärna att vi tex skall lyckas vinna idag, men ändå så har jag alltid en känsla av att det inte går bra. Festim tycker ju det är lite konstigt, "har du ingen tro på oss" säger han, men som vanligt så kan mr Pasho inte skilja på äpplen och päron :) 
 
Jag har en väldigt stark tro på vår grupp i Nybro IF, vi har väldigt många bra spelare (kanske för många), vi har en enormt träningsvillig grupp, vi har en bra miljö i laget. Men, vad är det som då säger att man bara kan gå ut och vinna sina matcher? Ingenting, det räcker för många lag att gå ut och kämpa, sparka på boll och ben, slita så länge orken finns för att sen stå som segrare mot ett enligt oss bättre fotbollslag. 
 
Så det som gör mig mest tveksam är ju om vi är tillräckligt bra för att utnyttja att vi är ett bollförande lag, ett lag med ambitioner att prestera bra fotboll, vilket ofta är svårt. Det är alltid lättare att spela en enklare typ av fotboll, men det är ju ett val vi har gjort i Nybro IF, vi vill spela fotboll, vi vill utveckla våra spelare i den fantastiska idrotten som alla har en åsikt om, fotboll. 
 
Men vi skyller inte ifrån oss som så många andra gör, förlorar vi så gör vi det, då har vi inte presterat tillräckligt. Vi skall inte gå ut och kritisera våra motståndare för hur dem spelar, det är helt deras val, och absolut inget vi skall lägga fokus på. 
 
Mot Moheda, och jag hoppas kl 16.45 att i direktsändning i Radio Nybro kunna meddela att Nybro IF har gjort en bra prestation som ledde dem till en helt rättvis 3-poängare!
 
Patrik
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0