Intervju med Rasmus Johansson....

Och så har vi fått lite svar på vad vårt andra nyförvärv har för tankar om fotbollen och livet......    
Och nu är det Rasmus Johansson från FK Älmeboda/Linneryds tur. 
 

Rasmus Johannson, är han Nybro IF's nya ”polis” eller vår nya spelfördelare? Vi har i Rasmus Johansson fått in en spelare som tränare Festim handplockat, men är han en stenhård polis eller en ny playmaker i Nybro IF årgång 2015?   

 

Kort sammanfattning av din fotbollshistoria!

Jag började spela fotboll i Väckelsångs IK redan som sexåring, efter att Väckelsång gick ihop med Tingsryd så valde jag att byta lag till Älmeboda där jag fick göra senior debut redan vid 15 års ålder. Efter detta började jag fotbollsgymnasium i blekinge och spelade med Asarums IF i pojkallsvenskan. När jag gått klart andra året valde jag att flytta hem igen och börja på skola i Växjö och då blev det återigen Älmeboda där jag bidrog till att vi tog steget upp i trean. Men nu efter ett par år i division tre med Älmeboda är jag redo för en säsong med Nybro IF.


Varför blev det Nybro IF?

Jag kände personligen att jag har börjat tappa lite motivation på senaste, sen när Nybro hörde av sig så kände jag att det kanske var dags att prova på något nytt, eftersom jag bara hört gott om klubben så blev det tillslut ett ganska självklart val efter en kortare tid med provträningar.


I våra matcher mot Älmeboda/L har du spelat tufft, men har under våra Nybro IF träningar visat upp fina fötter med bollen. Vilken sorts spelare är egentligen Rasmus J?

Jag känner att jag är väldigt trygg med boll och har ett fint passningsspel, sen är jag ganska aggresiv med mitt spel utan boll. Jag är också ganska löpstark så jag kan springa väldigt mycket.

 

Hur har din första tid varit i Nybro IF?

Det har varit bra, jag har kommit in bra i laget och alla är jätte trevliga.


Vad skiljer Nybro IF från de tidigare klubbarna du representerat?

Efter den korta tid jag fått erfara i klubben så tycker jag det är en väldig seriös förening med tydliga mål, sen har Nybro IF fantastiska träningsmöjligheter med bland annat, gym och konstgräsplan som jag vet att många lag på den här nivån saknar.


Vad är din favoritposition i laget? Och varför?   

På innermittfältet, jag gillar att ha mycket boll och kunna fördela.


Vilken målsättning har du och var hamnar vi i årets serie?

Min personliga målsättning är att bli en bättre fotbollsspelare sen vill jag försöka bidra till att Nybro IF spelar division två 2016, så jag hoppas och tror att vi har kapacitet till att nå en topp två placering.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0