Presentation av det "nya" Karlskrona AIF

Och så måste vi väl presentera ännu ett av de lagen som nog många har lite funderingar om i den "Öppna" klassen i årets upplaga av Kährs Nybro Open
 
Och vi har idag pratat med Karlskrona AIF, som är en nystart av den anrika föreningen som inför denna säsong upplöstes då de gick ihop med Lyckey GoIF och som nu heter nu FK Karlskrona.  
 
 
 
Jag tog och ringde upp den gamla Nybro IF spelaren Emanuel Andersson som hade följande att säga:
 
Vilka är det "nya" Karlskrona AIF? 
- Vi är ett kompisgäng av mestadels gamla KAIF-spelare som tillsammans med några utbölingar (mig tex) ville starta upp KAIF igen. Vi har tänkt att börja spela i Div.6 under året.
 
Hur är den fysiska statusen i laget?  
- Den är nog ganska bra tror jag, iaf om vi jämför med Div.6 lagen. Det är många som bara för 5-6 år sen spelade i Div.2 med KAIF, och även har fortsatt spela i andra klubbar fram tills nu. Så jag tror inte vi blir några strykpojkar iaf :) 
 
Hur kom det sig att ni är med i Nybro Open?  
- Vi pratade om vad vi skulle hitta på under vintern, och vi tyckte väl att det nog vore roligare att spela lite turneringar under vintern. Och sen såg jag precis innan lottningen skulle ske att det saknades några lag i Öppna klassen, vilket jag tände stenhårt på efter mina år jag spelade i Nybro IF.
 
Har du kvar kontakt med några gamla kompisar från Nybro-tiden?  
- Jag har väl lite kontakt med några stycken, men främst är det med Kim Ahlqvist jag pratar med. Och hörde ju att han nu var "värvad" till NIF Old Stars! Men då vi spelar i olika grupper så har vi bestämt oss för att mötas i finalen :) Och Kim är ju en stor Nybro Open fantast, samtidigt som jag själv trivdes bra att spela där gör ju att det känns jätteroligt att nu få chansen att spela där igen som en pigg 30-åring! 
 
Det låter bra, då önskar vi dig och KAIF varmt välkomna på lördag!  
- Tack så mycket, det skall bli sjukt roligt att komma tillbaks och spela i Nybro Open igen.
 
Patrik 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0