Lång väntan.......

Precis som ni läsare så har även jag väntat, väntat o åter väntat på att min radarkompis mr Festim Paso skulle komma med ett nytt omtalat inlägg med härliga anektoter från något intressant ämne!
Men nu när han även har insjuknat i någon ny farlig obotlig sjukdom vi andra brukar kalla "en liten förkylning" så tyckte jag att nu får det vara nog!

Men mr Paso lägger ändå sina vingar över detta inlägg, då han krävde att jag skulle nämna lite om hans heroiska insats förra torsdagen. Vilket jag också lovat göra i ett tidigare inlägg, Han har nog känt att han ligger back i sitt engagemang då det gäller "extra föreningsinsatser" till Nybro IF! Därför skulle han ge några heldagar till vår förening, o förr förra torsdagen skulle det börja! 

Så jag skrev ett A4 ark fullt med uppgifter, vilka han uppfyllde så gott som perfekt, där kan man tala om en storstilad insats! Förra torsdagen var det så dax för ännu en insats, men då det nu innabar mycket kroppsarbete så kallade han in två bodybuilders till hantlangare! Så Patrik Ingholt & Martin Kolaj blev inkallade till att tömma ett kallt bollförråd på all gammal bråte. Det blev 8-9 fulla lass med skräp till tippen, vilket avslutades med en härlig middag för tre trötta Nybro IF killar. 

Tack säger jag till er tre, ni har gjort en härlig insats för mig o för Nybro IF U som nu kan få ett mycket finare bollförråd! 

Notis, efter den mycket tuffa arbetsdagen så hade man ju lite på känn, o tyvärr så besannades mina farhågor, i torsdags dök det inte upp någon mr Paso till tjänstgöring! Istället för att gå till sin utpekade skyttegrav o göra sin plikt som soldat i Nybro IF så blev det en icke anmäld frånvaro :) 

Men skämt o sido, nu när "fröken" Paso fått ta emot så mycket sågningar så är det väl bäst att komma med en liten notering, att mr Paso nog ändå är en av de människor som står upp för sin förening. Det är helt enkelt en man som lägger ner mycket av sin fritid på Nybro IF, vilket ju samtidigt innebär en "konflikt" med chefen på hemmaplan! 

Men nog med smicker, annars tappar jag ju all min tuffa image :) 

Nu kan vi ju bara hoppas att "fröken" Paso snart orkar ta sig till sin dator o delge oss ett inlägg inom en mycket snar framtid :)

Jag kan också informera alla om att efter att jag mycket vänligt men bestämt bett alla spelare att deltaga på det årliga årsmötet i dag så dök det upp 4 st spelare och 1 st ledare. De som visade lite hjärta o ansvar för Nybro IF var:
Jakob Johansson, Robert Håkansson, Philip Rosqvist, Kalle Franzén & Musa Reci, TACK säger jag till er.

Sen var väl ungdomsledarna i vår fina förening ännu sämre, där den ensamma Per-Ola Johansson försvarade alla ungdomsledares heder, i o för sig med en gåva pengar från den mycket omtalade 80-talsfesten, TACK.

Patrik Berg

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0