Att ana ugglor i mossen!!!!

I förra veckan så pratade jag som vanligt med Festim om allt möjligt i ämnet ”Nybro IF”, vilket brukar ske ca 3-4 ggr/dag. Och då nämnde jag att snart kommer man nog tillbaks till verkligheten, vilket gjorde Festim lite irriterad. För det jag syftade på var att allt verkar lösa sig och det mesta känns positivt, och då kände jag att så här bra kan det inte vara allt för länge, utan det lär snart hända något negativt som tar ner en på jorden. Festim tycker nämligen att jag är världsmästare på att sätta en ”looserstämpel” på mig själv.

 

För då hade vi haft en väldigt positiv och sensationellt bra poängskörd i A-laget, pojkallsvenskalaget hade vunnit en match igen, ekonomin känns nu under kontroll, lite små problem och möten verkar nu ha löst sig, plus lite andra småsaker hade gått bra. Allt detta kändes bra, och alltförbra enligt mina vibbar.

 

Men kan bara meddela att det ikväll var en liten Festim med svansen mellan benen, då jag (tyvärr) hade fått till en klockren träff då jag kände en olustig magkänsla om att ”det känns för bra nu” i förra veckan.

 

Och måste väl säga att en vinst mot Festim känns alltid bra, men denna gången var den helt värdelös, då man har fått lägga allt åt sidan för att enbart prata och diskutera en helt ofattbar händelse. Och att den kom i fel läge är väl bara förnamnet, men det är bara till att kavla upp ärmarna och göra det bästa av det.

 

Vi får se vad morgondagen för med sig, kanske har vi bara drömt, eller vaknar vi upp i en sits som vi inte kan ta oss upp ifrån. Tänk den som visste! Kan bara säga att det nu känns som att nu har bägaren runnit över!

 

Fortsättning följer……

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0