Det stundar ljusare tider....

Och då menar jag fotbollsmässigt för A-laget, då vi har noll poäng efter de två första matcherna. Och detta är ju lite extra motigt då vi inför året har spänt bågen med flera bra nyförvärv, vilket har gjort både oss och vår omgivning mer färväntansfulla inför serien. Men då blir ju samtidigt förlusterna tyngre och mer laddade, vilket väldigt lätt påverkar många spelare utan att man kan görsa så mycket åt det, utan det handlar mer om hur man är som människa.
 
Så precis som jag skrev i rubriken så kan det nu bara bli bättre, vilket det också kommer att bli. Frågan är bara hur lång tid det tar innan vi tar vår första trea i serien, blir det mot Jämjö hemma på söndag, eller blir det mot Moheda, eller får vi vänta längre....... 
 
Men nej, vi både hoppas och tror att vi kommer tillbaks med full kraft på söndag, och får uppleva en skön lättnad och stor glädje tillsammans med alla spelarna. Men för att få uppleva den glädjen kl 16.45 på söndag så tror jag vi behöver göra en perfekt insats, då man straffas hårdare för sina misstag när man ligger där vi ligger, framförallt mentalt. Sen är det samtidigt fascinerande hur snabbt allt ändras i attityd och frågor från folk efter en förlust. 
Och med det menar jag inget illa, det är bara så de flesta människor reagerar. 
 
Så vi som håller på Nybro IF gör precis som jag, vilket är att hålla alla tummar för att vi får stå och sjunga en glad liten sång efter matchen på söndag. 
 
Men nu hoppas vi att våra träningsytor blir så bra så att alla våra fantastiska ungdomslag kan få börja träna på lite fasta träningstider, då framförallt på Victoriavallens B-plan som används flitigt under hela säsongen. 
Hoppas också att vår nysådda A-plan går igenom besiktningen på fredag, vilket skulle innebära en första träning på måndag :) 
 
Patrik
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0