Nu är det hårda tider.....

Och då menar jag med allt arbete som nu måste göras för att få våra cuper att fungera, all rapportering plus allt det vanliga arbetet som ingen märker av att man gör. 
Men det är samtidigt en väldigt spännande tid som väntar, men kan ändå inte låta bli att längta tills Kährs Nybro Open är avslutad, och då menar jag några dagar efter att sista finalen har spelats för det är ju minst sagt lite kvar att göra några dagar till efter sönadagen. 
 
Men jag vill inte baklaga mig, bara konstatera att det krävs lite påhittighet just nu för att få timmarna att räcka till. Men som nattuggla så tycker jag som tur är om att jobba på nätterna, där kan man hitta många extra timmar! 
 
Bigso Box har än så länge lite mindre lag än förra året (vilket nästan alla cuparrangörer har verkar det som), men det är rätt jämnt fördelat i de olika klasserna. Förutom flickklasserna som är väldigt svåra att fylla, samt pojkar födda 03 som verkar stå utan turnering i år. 
 
Nyårscupen är vi 6 lag anmälda än, men vi har pratat med 2 lag till som troligtvis kommer att fylla årets upplaga. 
 
Kährs Nybro Open har vi som vanligt fyllt Länsklassen först av alla. Kommun är det några föreningar som inte anmält sig, verkar vara brist på spelare som gjort dem osäkra. Vi får hoppas att de får ihop det under veckan. 
Damklassen får jag ringa upp några lag, men jag trodde det var några lag till som skulle anmält sig efter jag pratade med dem. Och Ingemar Crantz Cup väntar bara in 1 lag till, då vi denna gång lyssnat på klagomålen från vissa föreningar, därav blev det bara 4 lag där. 
 
Sen har vi Kronoberg, eller öppna klassen, som vi har flera intresserade kronobergslag på gång, men det verkar trögt att anmäla sig. Vi för också över de Länslag som vill anmäla sig nu till denna "öppna klass", där vi har Kalmar Södra U och Emmaboda IS klara. Vi återkommer med mer besked under veckan, för nu närmar vi oss lottningsdax i alla cuperna! 
 
Varmt välkomna till våra inomhuscuper allihop. 
 
Patrik

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0