Himmel eller helvete!

I dagens samhälle så bedöms väldigt mycket svart eller vitt, himmel eller helvete, allt eller inget eller vad man nu kan kalla det. Ena dagen är man världsmästare och andra dagen är man sämst, och det har skruvats upp ända från världstoppen med dagstidningar och TV som kalla bödlar, ända ner till minsta och yngsta barnen där ibland föräldrar drar lika hårda slutsatser om vissa barn eller hur dålig (eller bra) någon ledare kan vara efter en förlust eller seger.
 
Det är inte en hällsosam inställning kan jag tycka, men det är nog något man får leva med. Själv har vi märkt det inom Nybro IF, där jag tidigare alltid bjöd in mig själv till att vara med på våra ungdomslags föräldrarmöten eller liknande. Men vi kan väl säga som så att det gör jag inte längre..... 
 
Och alla i Nybro har väl inte kunnat undgå alla de hårda kommentarer vi får höra gällande Kalmar FF när de förlorat. Då finns det nästan ingen hejd på hur dåliga vissa spelare är, och vad de säger om tränare Nanne skall vi inte tala om. Men ibland vänder man det till något positivt, att det är positivt att folk bryr sig, men jag är tveksam till vad det är för nyttigt med det. 
 
Själv har jag enligt egen utsago den bästa tränaren i regionen, den unge Festim Pasho. Jag tycker att det är en av få tränare som verkligen försöker lära ut fotbollskunskaper, som har en mening med all träning, som ser det som en långsiktig plan istället för att bara se till helgens match. Och många håller nog med, medans många inte gör det, helt naturligt. Men lite komiskt blir det ibland då samma person efter vårens ojämna resultat kan säga "att det var synd att du förlängde med Festim" "truppen har ju inte utvecklats så mycket". Till att under vår fantastiska höstsäsong med 7 raka matcher utan förlust ställa sig i raden av alla ryggdunkare till samma tränare! 
 
Men vår säsong har ju varit himmel och helvete, det tror jag alla är överens om. Men det tar tid, det tog tid för många av våra nya spelare att tåla vår hårda träning. Och våren var fylld av småskador och dålig form, medans efter ett tufft halvår så börjar allt falla på plats. Det finns inga genvägar till framgång, det är bara att träna på. 
Så för den skull så hoppas jag att vi får behålla stora delar av årets trupp, så kanske vi kommer att vara lite stabilare under våren 2014!
 
Håller också på att planera för lite nyheter runt Nybro IF under veckan, samtidigt som det vankas viktiga möten gällande vår verksamhet, det blir en spännande och positiv vecka i alla ärenden hoppas vi. 
För ibland måste man vara en stor optimist, och det är ju positiva förhoppningar som kryddar ens tillvaro! 
 
Patrik
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0