Vi tar fighten tillsammans!

Eftersom blogg gruppen lyser med sin frånvaro såhär i derbytider har jag fått ta över för dagen.
För er som inte vet så heter jag Rasmus Johansson och värvades från Älmeboda/Linneryd inför denna säsongen för att tillsammans med alla fotbollstokar i Nybro IF sätta tillbaka klubben på kartan genom att försöka bidra till en plats i division två. Desvärre tog det två matcher sen var jag satt på skadelistan med ett trasigt korsband, där har jag sedan dess hållit hus

Jag har försökt bidra med så mycket jag bara kan utanför planen och kanske har det gett resultat, tolv poäng på sex matcher får ändå ses som godkänt. Juan Gomez har gjort tio baljor och Oliver har endast släppt in fem mål ett tecken på bra spets i laget. 
 
Som ny i laget måste jag ändå passa på att hylla denna gruppen. En fantastisk fin grupp som aldrig egentligen fick mig att känna mig som en nykomling. Jag har varit i en rad andra klubbar men aldrig känt mig såhär välkommen i någon annan klubb, det ska alla spelare, ledare och sportchefer ha en stor eloge för.

En fin grupp är absolut nycklen till framgång och en stor orsak till att det går så bra. Träna måste man göra och det gör vi också mycket och bra, men finns inte det där lilla extra tar man inte heller klivet.
 
Idag möter vi Kalmar AIK, jag som inte är härifrån har varken bröder eller systrar som tillhör den föreningen men det verkar som ett speciellt möte för de allra flesta! MEN idag är det något ännu viktigare som bör nämnas. Vår kära vän och medspelare Fredrik Johansson som till vardags spelar ytterback i Nybro IF har insjuknat i en allvarlig sjukdom, Killen har jag delat bil med till varje träning under den hemska försäsongen men efter dessa bilresor både till och från träning så har även de mörkaste träningarna blivit ljusa. En GRYM kille som förtjänar de bästa. Jag tycker de är fantastiskt av Nybro IF, spelare, ledare och publik som tillsammans arrangerar detta evenemang där också en del av intäkterna går till cancerfonden. 

Idag hoppas jag på att människor förstår att man inte kan ta livet för givet, glädjas för det lilla, få varandra att må bra och i framtiden kanske vi alla kan säga "jag kommer ihåg när vi dog av cancer".
 
Dagens budskap är "vi tar fighten tillsammans" och det skall vi verkligen göra. Jag hoppas Fredriks tillfriskande går snabbt och att allt blir bra.
 
På återseende.
 
Rasmus
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0