Intervju nr 4 inför premiären med Vedran B.....

Vi har i Vedran en ung men ändå rutinerad målvakt som redan provat på toppfotboll i Sirius, men nu gör en ny satsning i Nybro IF. Varför? Vad har hänt däremellan? Och vad snurrar i denna målvakts huvud inför premiären!     

 

 

Kort sammanfattning av din fotbollshistoria!

Min fotbollskarriär har varit väldigt händelserik. Det började i unga dar uppe i Uppsala i en förening som heter UNIK, där var jag tills jag var 12 år sen flyttade vi till Smedby och karriären lokalt (Kalmarregionen) började. Efter ett par ungdomsår i Smedby gick jag vidare till Ljungbyholm. Sedan var det en ettårig sejour i Lindsdals IF innan jag återigen hamnade i Uppsala och Sirius. Jag vände hemåt för inte så längesen och spelade förra året för Nickebo IK, men sen hörde Nybro IF av sig och det var dags att börja klättra igen!

 

Varför blev det Nybro IF?

När Nybro IF hörde av sig till mig kändes det som att de hade en stark tro på min kompetens som målvakt, jag kände ett förtroende från ledarna direkt. Både vad man kan bidra med på plan, men även i truppen som en positiv injektion med bra energi, rätt inställning och vinnarmentalitet. Det finns en utmaning i att representera Nybro och det är att Nybro IF ställer höga krav, vilket motiverar mig till att prestera på topp. Jag vill även vara med Nybro IF på resan uppåt i seriesystemet. Det ser jag som en riktig sporre.

 

Vilken sorts spelare är du enligt dig själv?

Jag är en spelare som värdesätter kommunikation högt, samt är en reflexsnabb linjemålvakt som vill vara delaktig och pådrivande i spelet på plan. På plan är jag dessutom lugn & metodisk.

 

Hur har din första tid varit i Nybro IF?

Mycket omtumlande! Det började direkt med hög intensitet på träningarna vilket var skönt för då kom man in i rätt sinnesställning direkt. Tråkigt nog åkte jag på en rejäl sjukdom som höll mig borta 2 veckor på försäsongen men jag har inte missat något utöver det och jag börjar känna mig fit for fight!

 

Vad skiljer Nybro IF från de tidigare föreningarna?

Då jag bara varit i Nybro IF under en så pass kort tid kan jag inte beskriva skillnader. Jag tycker att Nybro IF är en väldigt seriös och målmedveten förening. Bra spelfilosofi och en modern förening. Jag kan se framför mig att Nybro IF på sikt kommer vara ett föredöme för andra föreningar.

 

Vad är din favoritposition i laget? Och varför?  

Som målvakt har man en väldigt avgörande roll i ett lag och därför är målvakt min favoritposition. Målvaktsspelet hänger på en skör tråd, gränsen mellan att vara hjälte och syndabock är väldigt liten. Jag måste alltid vara fokuserad och bestämd.

 

Vilken målsättning har du själv? Och var hamnar vi i årets serie?

Min personliga målsättning är att göra bra matcher och se till att jag ger mitt lag förutsättningar att plocka hem 3 poäng match efter match!

Och jag tror vi hamnar på övre halvan när serien avslutas. 

 

Vi säger tack till Vedran, och önskar honom lycka till under 2016.

 

Patrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0