Intervju nr 9 "efter" premiären med Sanin Filovic.....

Sanin Filovic’, förgyller ännu en gång Nybro IF med många mål och många roliga händelser?    

Vi har fått tillbaka en hungrig 30 åring som tidigare varit en fantastiskt bra målgörare för oss, och som har visat upp en vilja att åter komma upp i Div.2 klass. Kommer det att bli succé?      

 

 

Kort sammanfattning av din fotbollshistoria!

Min fotbollskarriär började i Kalmar FF:s ungdomslag som 10 åring, som i sin tur 9 år efter ledde till A-laget via tipselit. Våren 2005 åkte jag på en korsbandsskada och tack vare de blev det inget nytt kontrakt. 2006 skrev jag på för Nybro IF som hjälpte mig med allt och gav mig de bästa förutsättningarna för att ta mig tillbaka och än idag är jag tacksam för det. 2010 skrev jag på för Karlskrona AIF och flyttade ner. Efter 2 år i KAIF bestämde jag mig för att flytta hem och skrev på för FK Älmeboda/Linneryd då jag ville spela under Mikael Andersson. Ett halvår senare började jag jobba natt och kände att pendlingen och div 3 var för tuff så vi bröt kontraktet och jag hamnade i Elit4 Kalmar AIK där min broder Omar Eliassi spelade. Efter 2 säsonger i KAIK så är jag tillbaka i Sveriges vackraste klubb :)  😉

 

Varför blev det Nybro IF?

Med tanke på att jag spelat för Nybro IF förut så var de inte speciellt svårt val att göra när

 

Vilken sorts spelare är de enligt dig själv?

Jag är target, bra speluppfattning, dubbelfotad, stark i kroppen och sjukt grym i boxen, poängspelare helt enkelt :) 

 

Hur har din första tid varit i Nybro IF?

Mycket bra, goa och härliga spelare samt ledare. Bra stämning i truppen med mycket skitsnack o skratt. Det lilla negativa är att Macke Fransson tar så sjukt mycket plats i omklädningsrummet.

 

Vad skiljer Nybro IF från de tidigare föreningar?

Största skillnaden är att de finns för många regler att följa :)  Sen organisation runt om laget är fantastisk.

 

Vad är din favoritposition i laget? Och varför?  

Det är ju såklart anfallare för känslan när man gör mål är obeskrivlig.

 

Vilken målsättning har du själv? Och var hamnar vi i årets serie?

Min personliga målsättning är att vara skadefri och producera.

 

 

Då tackar vi även Sanin, som pga lite arbetsbelastning inför premiären inte las ut förrän efter premiären...

 

Patrik 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0