Fullspäckat schema

Hoppas ni har haft en bra (vit)jul och fått en massa klappar och ätit gott förstås.

I Söndags var vi i Kalmar och spelade "Annandagscupen" som anordnades av IFK Kalmar. Det gick bra då vi, när allt var färdigspelat, stod som slutsegrare. Vid prisutdelning fick vi veta att det var längesen Nybro IF vann cupen, så det kändes extra roligt.

Cupen i sig var väl en rätt så avslagen historia med några få ljusglimtar. Jag tycker (man behöver inte hålla med mig) att vi trots allt var värdiga vinnare. Vi hade en grundtrygghet i vårt spel som kanske inte något annat lag för dagen hade. Gillade dock Smedbys lirare som bjöd på bra fotboll, tekniskt sätt. Alla i laget presterade ok och inte mer. En seger är ALLTID en seger och det var på något sätt väldigt roligt (!). Nästa gång vi besöker Kalmar Sporthall är på nyårsafton då vi ska spela Colorama Cup, som anordnas av Lindsdals IF.

För egen del så tog inte fotbollen slut efter vårt besök i Kalmar. Ödmjuk (enligt vissa) som jag är så styrde jag bilen mot "Sveriges framsida" - Lessebo, för att titta på våra juniorer i Lessebos Julcup. Bra genomförd turnering av dem yngre, som fick se sig besegrade i semifinalen av Mjällby AIF. En välförtjänt 3:e plats blev det till slut.

Idag (måndag) har jag varit och tjänstgjort i Sporthallen där vår egen cup just nu spelas för fullt (Julcupen Bigso Box). Imorgon (tisdag) ska jag vara någon form av tävlingsgeneral och måste vara i sporthallen HELA dagen, från 07:00 till 03:00 dagen efter då finalen spelas. Sedan väntar sedvanliga rutiner (städning m.m) och därefter väntar nog sängen för lite sömn. Jag ska även hinna med vår träning mellan 17:00  till 18:15 (hur vet jag inte?).

Nu till dagens fråga:

 - Vem avgjorde egentligen annandagscupen?

1. Tommy
2. Gezim
3. Självmål

Första rätta svar i kommentarfältet vinner en NYBRO OPEN- korv.

På återhörande!

/Festim

Kommentarer
Postat av: Pelle

Omar Eliassi



Kycklingkorv tack :)

2010-12-27 @ 23:02:13
Postat av: Markku Ahonen

Rätt svar måste vara 1,2,3 där samtliga kan ta åt sig äran. Fast jag undrar om Omar ser det på det viset. Det sägs ju att Omar är på väg till NIF och kanske såg han det som ett sätt för föreningen att - genom prispengarna - få råd att lösa honom från BoIK.

2010-12-28 @ 11:21:00
URL: http://markku.bodabruk.se/
Postat av: Petter Wåhlin

Det måste väl ha varit coatchen som toppade laget rätt? Tycker iaf han kan ta på sig äran!

2010-12-28 @ 14:42:43
URL: http://www.wåhlin.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0