Julafton för NIF!

Vilken månad det varit, att sluta merparten av kvällarna runt 02.00-03.00 börjar kännas (gammal kropp!), och ändå känns det som man inte hinner med det man skulle gjort. Men våra två cuper Bigso Box & Nybro Open kräver sin tid, särskilt i år då jag är ny på många ansvarsområden samtidigt som vi köpte in ett nytt cupprogram som jag försöker lära mig! Men det som gör mig mest stressad är att allt arbete och all information kommer ut för sent, särskilt menar jag då infon till alla ledare. Som nu då jag ska skicka ut ett sms till våra ungdomsledare för att försöka fylla listan med matchvärdar till Bigso. Då jag tror att vissa hann ta julledigt från sina jobb innan jag mailade ut frågan om matchvärdskap till dem. Men de flesta ledarna verkar ha förståelse för detta, då jag fått lägga mycket tid på mycket annat, tex att fixa tider till A-laget, då konstgräsplanen inte går att träna på.
Men ett mail från en ledare var mycket ifrågasättande, men jag försökte tänka positivt, att det är tur att alla andra ledare tänker på helheten, och inte bara på sitt (tex sin egna klass). 
För ska vi dra runt en stor apparat som desa båda cuper är så behöver nog så gott som alla även hjälpa till utanför sitt egna barns spelande! Men att jag skickar ut sena mail har jag förståelse för.

Vi var tyvärr tvungna att ta bort de två äldsta klasserna i Bigso, då vi inte fick in några anmälningar till dessa, men att vi ändå fick ihop 95 st lag var mycket roligt. Och vi har ju funderingar på att göra om våra cuper lite till nästa år, och i planeringen finns ju att eventuellt plocka upp de äldre pojklagen till Nybro Open! Men det hänger lite på hur vi gör med Nybro Open, där vi pratat om att förändra upplägget till nästa gång, vi får se.
Idag bär det av på julfirande ända till kvällen, vilket gör en stressad då det är mycket på gång inför Bigso och lite annat, lite planering inför helgen behövs då följande gäller:

26/12: 13.00-20.30 F12 Lessebo, 16.00-20.00 Arbete i Sporthall inför Bigso, 20.15 samling P19 för resa till Lessebo, 02.00 spelar vi förhoppningsvis final!!
27/12: 07.00-22.00 Matchledare i Bigso Box, 17.00-18.15 träning P16 i OG.
28/12: 08.00-15.00 F10 Lessebo, 17.00-18.15 träning A-laget, 20.00-02.00 F19 i Lessebo (3 st lag). 
29/12: 06.00-03.00 Matchledare i Bigso. 
30/12: 13.00-22.00 Matchledare Bigso, 19.30-20.45 träning A-laget. 
31/12: 10.00-15.00 Cup i Kalmar för A-laget. 
 
Sen är detta ingen text där jag vill söka medlidande, utan bara förklara hur jag tillsammans med många andra i andra föreningar lägger mycket av vår tid på tex en inomhuscup, som kräver mycket engagemang och tid från många personer inom en förening. 
Sen kanske inte min prioritering är en bra värdemätare direkt, utan jag måste ju delegera ut lite mer, men det har varit så mycket med så många olika saker så det har inte blivit så bara, så jag får ju skylla mig själv. 

Men hade jag inte kännt en så stark föreningskänsla för Nybro IF så hade jag ju inte lagt så mycket tid själv, men det finns en stark känsla i kroppen när det gäller Nybro IF, vilket får mig att vilja arbeta mer och mer.....

Med denna lite väl långa utläggning så önskar jag er en trevlig fortsättning på julen, och hälften av alla NIF's ungdomsledare träffar jag imorgon kl 18.00 :)

Patrik Berg 

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0