Smygläsa...

Jag kan inte låta bli att lite oftare än vanligt klicka mig in på serietabellen för Div.3 Sydöstra, då vi just nu ligger på 4:e plats! För dem som såg oss under träningsmatcherna är nog lika förvånade som jag, och även under våren så såg det bättre ut, men vi runt laget såg också att vi hade en bit kvar för att vi som lag skulle hålla stabil Div.3 klass.

 

Men som tur är, eller tack vare kanske, att vi alltid fokuserat på vårt egna spelsätt, vår egna utveckling, är det jag tror är nyckeln till att vi nu tagit 18 poäng av 21 möjliga under de sista 7 matcherna. Och framförallt så har vi höjt oss under de två sista matcherna, fast på helt olika sätt.

 

Rydaholm borta var enligt mångas åsikter en av de absolut bästa prestationer Nybro utfört på bra länge. Sen att det kom mot ett så bra lag som Rydaholm gjorde ju inte insatsen sämre. Däremot så var segern mot Växjö i söndags en helt annan sorts prestation, då vi under hela matchen slarvar oerhört med passningarna, vi fick inte någon fart på bollen mm. Men att ändå vinna så klart, och samtidigt få rikligt med beröm av motståndarna gör att stabiliteten också har infunnit sig i laget.

 

Och givetvis så har spelarna slitit och tränat oerhört hårt för denna framgång, men jag vill ändå säga att det är tack vare Alexander Gitselovs kunskaper inom träningsutövandet som gjort att många spelare har utvecklats så mycket på kort tid. Och det känns som att vi har många nivåer än att passera!

 

Men jag fortsätter ändå att göra som jag gjort från omgång 1, jag tittar bara neråt i tabellen. Tråkigt kanske, men för mig så känns det som en viktig start i vårt ”nya” Nybro IF att vi klarar oss kvar i Div.3. Då jag tror vi inte skulle må bra som förening att åka ner en division till, och jag tror vi skulle må ännu sämre av att gå upp i Div.2 direkt, då vi främst organisatoriskt ligger efter.

Men, man vet aldrig vad som händer i idrott :)

 

Men det känns så härligt att få njuta både av spelet och av tabellen, så vi slutar med den bilden framför oss…..

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0