Stress, svett, spring o kontrakt!

Nu känns det skönt, då jag suttit med tabellen framför mig och räknat och räknat, och jag får det till att vi har klarat kontraktet, vilken lättnad, känns fantastiskt måste jag säga. Under vinterträningen så tror jag inte det var många som trodde vi skulle plocka 31 poäng i Div.3, men nu har vi lyckats med det.

 

Det var ju några ”kloka” ord från några experter som dömde ut oss, som klargjorde att styrelsen måste agera, hur sjuk föreningen måste vara då några nya spelare inte orkade med träningen, hur fel alla beslut var mm. Men som alla vet så blir det ju tyst så fort det går lite bättre, men ibland så räcker det med en förlust för att någon skall skriva ”vad var det jag sa” eller något annat.

 

Det är väl sånt man får leva med nuförtiden, då tålamodet inte bara bland spelarna är alldeles för kort, många kräver helt orimligt snabba resultat, vilket bara visar på okunnighet enligt mig.

Sen går det ju inte alltid bra bara för att man visar tålamod, men det är ju ofta bevisat att det blir bättre med kontinuitet. Men ibland håller jag med om att det måste till en förändring! Typ 2010!

 

Våra tränare, som nu kan gå med raka ryggar på stan, stolta över sin insats med utvecklingen av laget, känner nog som jag att vi alltid måste sträva efter att fortsätta utveckla oss, annars finns det ingen motivation längre. Men det blir nog lättare nu när kontraktet är säkrat. Tror själv att det kan innebära lite annorlunda diskussion i laguttagningarna tex.

 

Men deras mantra ”ständig utveckling” kommer fortfarande att vara kvar i föreningen, så även vår strävan att bli mer och bättre spelförande i matcherna (vilket vi inte lyckades med idag iaf).

Men även fast vi ledare är djupt besvikna på vår insats så är vi ändå imponerade av den stabilitet vi visar i höst. Hade vi spelat sån svag fotboll i våras så hade vi förlorat tror jag, medans vi i höst har en större trygghet i vårt sätt att spela fotboll, imponerande.

 

Dagens ”Fotbollens Dag” har helt kört slut på mig, i 12 timmar har jag inte gjort annat än stressat känns det som. Har ont i magen än och kan inte slappna av, utan satte mig framför datan istället för att gå och lägga mig. Det har varit till att ”släcka akuta bränder” hela tiden kändes det som, men det mesta löste sig till slut ändå, hoppas jag :)

 

Och att vi till slut hade fått in 941 besökare under dagen kändes mycket bra, då vår annonsering av dagen inte blev så lyckad! Men vi har trogna Nybrobor som ställde upp för oss ändå, tack ska ni ha allihopa. Extra roligt var det att kunna erbjuda derbyt för P14 laget i deras derby mot Pukeberg, som broderligt slutade 2-2.

 

Avslutade dagen med att tillsammans med sonen städa av campingen lite, då vi från nu inte har den bemannad längre. Finns väl då risk för ännu lite små utryckningar framledes till några enstaka campinggäster!

 

Sen att A-lagets omklädningsrum ser ut som ett bombnedslag efter matcherna får man lägga in på det vardagliga kontot, men hade inte mage att lämna det till Monica i det skicket, så avsatte en extra timme till att städa upp efter dem.

Men känslan är ju som sagt skön idag efter kontraktet, nu börjar arbetet för att stå bättre förbered till nästa säsong, vilket vi redan är på gång med.

 

Patrik Berg

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0