Bigso Box dag 1

Första dagen i vår egna mellandagscup ”Bigso Box” lider mot sitt slut. Dagen har varit väldigt lång med uppstigning kl 05.30, men dagen har gått helt smärtfritt (förutom ännu ett domarställ som försvunnit) . Och då jag imorgon är ”ledig” från vår egna cup, då jag istället skall vara i Lessebo sporthall och kolla på mina döttrar, har gjort att allt gått lätt idag. Mest beroende på att jag då slipper ställa klockan på väckning mitt i natten!

 

Gårdagen var ju ingen bra Nybro IF dag om man ser till vad vårt A-lag levererade i annandagscupen i Kalmar. Utslagna mot Kalmar AIK i semifinal efter att ha släppt in 5 mål under de första 5 minuterna! Vi har ju inga rena resultatkrav i vår förening längre, men vi har väldigt stora krav på vår egna insats, och den insatsen tror/hoppas jag att alla spelarna var besvikna över efteråt.

 

Det kanske är läge för att kalla upp den ”nya” huvudtränaren för ett samtal :)

 

Och där var plötsligt dagens cup avslutad, allt flöt på perfekt. Men som alltid så finns det några som gör livet surt, efter dagens spel så fattas det 2 bollar! Vi får se om vi kan avsluta cupen!

 

Med en förhoppning om en lika lugn dag imorgon för min vikarie mr Paso, men tror han ringer mig kl 07.00 imorgon och har en eller några frågor……

 

Kanske får han lika många frågor från mittpassets domare som jag fick idag!!!

 

Sov gott.

 

Patrik


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0