Tidsoptimist!

Att man planerar att utföra en viss mängd saker under en dag är väl en vanlig tanke många har, men själv verkar jag tyvärr ha fått ett livslångt kontrakt med skukdomen "tidsoptimist", då jag än inte fått uppleva en fridfull känsla över att ha hunnit med det man planerat! Har ju lovat mig själv och min familj att allt skulle lugna ner sig efter våra båda cuper, men min "lediga" vecka innebar två helkvällar (22.00-00.00), två vanliga kvällar (18.00-20.00) plus en hemmakväll! Frugan tyckte kanske inte det var en "lugn vecka" direkt, men tiden flyger bara ifrån mig känns det som. I alla fall när jag arbetar med Nybro IF, men även annars med känns det som. 

Veckan har varit mer upp och ner än vanligt, vissa riktigt tunga och tråkiga händelser som ibland händer, men både jag och andra inblandade har väl lärt oss något, iaf har jag det :) Men samtidigt har vissa händelser gett mig positiv energi, då en del människor har förmågan att "lyfta" sina medmänniskor med sin positiva livsstil. Och som en mittemellan sak så har vissa av våra aktiva en tro att allt bara sköter sig av sig själv, medans vissa direkt förstår att här kommer det att behövas en insats av några för att få detta att fungera. 
Eller som Festim och jag säger varje dag nu, alla är vi olika!

Jag, tillsammans med andra berörda tänkte ju heller inte på tvätten då vi nu tränar fredag och söndag. Kom på det igår under en långpromenad och ringde direkt till Festim, som fick lägga sin lördag i tvätteriet på Vickan, och fick precis som jag en stilla undran från sin fru om "detta var din lediga lördag"?
Men jag tänkte ju inte på att även pojkallsvenskatruppen också skulle träna fredag söndag. Så nu var det ju givetvis problem för dem när de kom till Vickan idag för träning, vi får se vad som händer. Jag har min förklaring till varför jag missade detta, så får väl förklara detta under veckan. 

Annars är det underbart att äntligen pojkallsvenskatruppen och pojkgruppen är igång med sina träningar. Det är ju ca 55 st killar som är uppdelade i två träningsgrupper, var själv och poängterade för dem hur viktigt det är att de är förberedda på förändringar mellan dessa grupper, då dessa aldrig kommer att vara låsta. 
Skönast är det nog för Mikael Larsen och Tobias Pettersson som fick vänta länge på att komma igång med träningen. 

Jag har också flyttat platserna i A-lagets omklädningsrum till att nu vara i sifferordning, mest för Monikas skull som skall hänga upp alla kläderna varje dag, men även för att göra en förändring, något nytt. Den som får mest problem med detta är nog Robert B tror jag, då han innan haft 5-6 hängare till sitt förfogande, till att nu endast ha två krokar! Ska bli intressant att följa utvecklingen där :) Däremot så blev det 3 st som fick behålla sina platser, så Simon J, David E och Patrik I fick snällt sitta kvar på sina insuttna platser!

Sen var det dagens individuella träning för 6 st kallade, men där det endast var 3 st från A-truppen som inte dök upp till en frivillig söndagsträning kl 09.00, det skapar en härlig känsla i min kropp. 

Nej nu får det räcka, ska ju innan mörkret fallit ha hunnit med ett mail till U-ledarna om LOK-stöden bland annat, skriva om Crantz minne på hemsidan, gå igenom alla kvitton till Evy, lägga ut info om PUL-lagen till alla U-lagens hemsidor, ringa Festim, inventera ledarklädeslistan plus lite annat.
Frågan är bara hur jag mår när jag går och lägger mig? Stressad eller nöjd med min uppfyllda "göralista" :)

Men måste ändå poängtera att jag känner mig priviligerad av att få arbeta med och för Nybro IF, det är fantastiskt roligt. Men som min företrädare ofta sa, "det äter upp en", vilket är en varningsklocka att fundera på ibland.

Patrik

Kommentarer
Postat av: Petter Wåhlin

Du gör ett fantastiskt jobb Patrik, lätt att ta på sig för mycket bara.. Lycka till 2011!

2011-01-25 @ 21:21:15
URL: http://www.orsjoif.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0