Semester!

Ja, som ni märkt så har det varit tunnsått med inlägg här på vår Nybro IF blogg! Men nu är det dax att fräscha upp sidan lite, blir lite korta notiser och lite annat, så får vi se vad det leder till!

A-laget: ja, till slut så blir det väl en helt klart godkänd insats ändå, men det har varit lite svajigt både på och utanför planen, fast inte så svajigt som vissa "experter" gör gällande, utan en väldigt förväntad svajighet. För med den omsättningen och byte av både spelare, ledning och organisation så vore det omöjligt att allt skulle fungera smärtfritt direkt. Men sista månaden så lugnade det ner sig på lite olika fronter, Gitselov har hittat sin roll, vilket gjort att spelarna kan ta till sig hans fotbollskunskaper på ett bra sätt. Skönt, men än blåser jag inte faran över, jag tittar bara på lagen nedanför oss än så länge! Och jag har även fått lära mig att en spikad trupp för hela året existerar inte ens i Div.3!
Nedan en bild på truppens utseende i februari :)


Föreningen: ja även här har det under våren varit lite problem, men styrelsen har nu planerat lite åtgärder för att försöka komma tillrätta med dem, vilket vi alla kommer att få ta del av och även hjälpa till med under hösten!

Ungdomsfotbollen: ja den rullar på, men det är ett enormt arbete som läggs ner för att den skall kunna "rulla" på enligt önskemål. Och främst är det ju här våra ungdomsledare får lägga ner väldigt många timmar, men så är det ju i alla föreningar. Men jag märker samtidigt hur svårt det är att ändra på något bland de ledare som varit med ett tag, och där det inte är några problem med de lite "nyare" ledarna. Jag kanske vill ändra lite för mycket ibland, så det är nog bara nyttigt med lite diskussioner ibland. Jag kan också nämna att jag tillsammans med en ungdomsledare har lämnat in en protest, detta för en händelse som strider mot all ungdomsfilosofi, fair-play och allt annat som alla pratar om i sina föreningar. 
Sen lär det nog bli lite möten med en svårlöst intressekonflikt under hösten, där det verkar finnas många
som har en helt annan syn än vad jag har på hur man når framgång inom fotbollen.
Där man kan säga att detta problem absolut inte fanns för några år sen!

Annat: ja för mig själv så innebär min halvtidsanställning mest en väldig massa diverse, med alla frågor och beslut om allt mellan himmel och jord. Men jag trivs så enormt mycket med mitt arbete för Nybro IF, så jag vet inte vad som kan vara mer inspirerande? Sen är det ju även kraven utifrån, att allt resultat (poäng) som A-laget fixar betyder ett likvärdigt betyg för mig som sportchef. För även om jag skulle lyfta upp 10 nya egna produkter, göra A-laget ekonomiskt vinstdrivande, göra alla spelarna bättre löner, göra alla grannklubbar positiva till nybro IF mm, så finns det ändå bara en måttstock för de utanför föreningen, A-lagets resultat. Men det finns som tur är någon enstaka klok människa som inte hänger tränarna eller mig för en missad straffsppark tex :)
Vad härligt att läsa om Joel Allanssons framsteg med IFK Göteborg :)
Det är en människa med en sund inställning till livet och sin fotboll, han förstod tidigt att det inte bara räcker med
en stor talang för att lyckas, utan det krävs tålamod, träning och åter träning.
Nu skall jag fundera ut något annat ämne till min mycket snara återkomst till denna blogg.
.
Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0