Sommarövergångar, igen!

Nedanstående skriveri är ett svar ang ”Stegens” åsikter i Ahonens blogg.

 

http://ahonen.bloggsida.se/

 

Regler finns ju även för proffs, vad jag vet så får de inte lämna sin förening under sommaren, då de oftast har gällande kontrakt. Men de får ändå göra det, men då måste båda föreningarna komma överrens först.

 

Och precis samma gäller ju för amatörer, då spelare får byta förening precis när som helst, bara båda föreningarna även här kommer överrens först.

 

Så reglerna är ju rätt identiska vill jag säga, alla kan byta förening under sommaren, men i båda fallen så måste ju då båda föreningarna gå med på övergången.

 

Men det jag funderade över var ju bara att jag har erfarenheter av väldigt skilda åsikter om sommarövergångar, och för den delen även övergångar under frimånaden!

 

Men detta är ju sett ur min synvinkel!

 

 

Patrik Berg


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0